ועידת הפעולה הפוליטית השמרנית, הכינוס השמרני הגדול בעולם, נפתח

ועידת הפעולה הפוליטית השמרנית (CPAC), הכינוס השמרני הגדול בעולם, נפתחה היום בהונגריה עם נאומים של מובילי הקו הלאומני-פופוליסטי ברחבי העולם, ובהם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, מגיש פוקס טאקר קרלסון, בנו של נשיא ברזיל אדוארדו בולסונרו והרוח החיה מאחורי הברקזיט נייג'ל פראג'.

אורבן ציין כי המטרה העיקרית היא "לכבוש" את הבית הלבן ואת הפרלמנט האירופי בבחירות ב-2024. "שני המקומות האלה מסמלים את שתי החזיתות של המאבק למען הציוויזליזציה המערבית", אמר. "הם לא נמצאים כיום בידינו, אבל אנחנו צריכים את שניהם. יש לנו שנתיים להיערך. עלינו לתאם את התנועה של החיילים שלנו, 2024 תהיה שנה מכריעה".

ראש הממשלה ההונגרי גם שב על האזהרה המוכרת שלו כי "ליברלים פרוגרסיביים, ניאו מרקסיסטים ואנשים שג'ורג' סורוס ומקדמי החברות הפתוחות מממנים אותם שרוצים למחוק את דרך החיים המערבית כפי שאתם ואנחנו אוהבים כל כך".

אורבן הציג את המתכון שלו לניצחון הימין: לשחק על פי החוקים שלהם; שמרנות לאומית בפוליטיקה פנימית; אינטרס לאומי במדיניות חוץ; תקשורת משלנו; לחשוף את הכוונות של היריבים; מדיניות פוליטית שמיטיבה עם רוב המצביעים; אל תדחפו את עצמכם לקצה; קראו בכל יום; תהיו עם אמונה; תמצאו חברים; תבנו קהילות; תבנו מוסדות.

דונלד טראמפ לא הגיע לכנס CPAC בהונגריה, אבל היום הוקרנה ברכה מצולמת קצרה שלו שבה הצהיר כי חברו הטוב, ראש הממשלה ויקטור אורבן, הוא "מנהיג דגול, ג'נטלמן נהדר". טראמפ שיבח את אורבן על הניצחון בבחירות וסיכם: "אנחנו שואפים לעצור המון בעיות שקיימות כיום בעולם, כולל בארה"ב. סוציאליזם ואפילו קומוניזם אם תסתכלו לעומק".

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות