300 אלף טון חיטה ממאגרי החרום של מצרים תקועים באוקראינה

רויטרס ציטטה 4 סוחרים שאמרו כי כ-300,000 טונות של חיטה אוקראינית שנרכשה על ידי מצרים, ושהיו אמורים להימסר בפברואר ומרץ, לא נשלחו.

מהסוכנות נמסר כי משלוח אחד של חיטה זו כבר נמצא בנמל, וארבעה אחרים טרם הועברו.

הרשות הכללית לאספקת סחורות במצרים העניקה ארכה לשליחת המשלוחים, אך היא לא הציעה לחברות המסחר פטור ממסירה, גם בגלל סעיף הכוח עליון, לדברי הסוחרים.

כוח עליון הינו סעיף בחוזים הפוטר את הצדדים מאחריות עקב אירועים בלתי נשלטים.

מצרים, יבואנית החיטה הגדולה בעולם, מסתמכת במידה רבה על משלוחי חיטה מרוסיה ואוקראינה דרך הים השחור, ששובשו על ידי פלישת מוסקבה לקייב ב-24 בפברואר.

המלחמה עוררה חששות לגבי יכולתה של מצרים לשמור על הרזרבות האסטרטגיות שלה ולהבטיח חיטה במחיר סביר המשמשת לספק לחם מסובסד לכמעט שני שלישים מהאוכלוסייה.

ראש ממשלת מצרים, מוסטפא מדבולי, אמר השבוע כי לממשלה יש עתודות חיטה המספיקות לארבעה חודשים. 

סוחרים אומרים כי כל חיטה שנרכשה נחשבת לרזרבה האסטרטגית של המדינה, גם אם היא עדיין לא נמסרה.

סוחרים דיווחו כי שניים מהמשלוחים שנפרקו נעשו על ידי חברת ניפולון ושניים על ידי חברת אנרקו. משלוח חמישי בהתקשרות עם חברת "עולם" תקוע באנייה בנמל קורונומורסק באוקראינה .

ביום ראשון אישר שר האספקה ​​כי הרשויות נתנו מועד אחרון לספק את המשלוחים.

שלושה סוחרים הבקיאים בעניין הצהירו כי למרות שהמשלוחים של יצוא החיטה האוקראינית נעצרו עקב המלחמה, הרשות הכללית של מצרים לסחורות אספקה ​​(GASC) המשיכה לדרוש מסירת ארבעת המשלוחים שנפרקו.

עם סגירת נמלי אוקראינה עקב הפלישה הרוסית, קייב נאלצה לייצא חיטה מעבר לגבולותיה, בהסתמך על קיבולת רכבות מוגבלת ונמלי נהר הדנובה הקטנים יותר.

الزراعة: شحنة القمح القادمة من الهند تبلغ 63 ألف طن.. فيديو | التوك شو |  جريدة الطريق

קרדיט: אלחורה ואלטריק