מהומות מזון שוטפות את איראן. הרוגים ופצועים ברחובות

מזה מספר ימים שוטפים את הרחובות במספר רב של ערים ברחבי איראן מהומות מזון במסגרתם אלפי אזרחים מוחים נגד העלאת מחירי המזון שגלש עד מהרה לבזיזה המונית של חנויות מזון.

מפת אזורי המהומות:

קרדיט: אלמוג'הידין.קום

 

לפחות 3 מפגינים נהרגו בהפגנות האחרונות של אזרחי איראן נגד הממשלה, שנגרמו כתוצאה ממדיניות כלכלית חדשה שהובילה לעלייה מסיבית במחירי המזון.

בשיחה עם סוכנות הידיעות האיראנית לעבודה (ILNA), אחמד אוואי, נציג דזפול בפרלמנט האיראני, אמר כי המפגין שנהרג בחוזיסטן היה תושב אנדימשק. אוואי טען שמי שמוחים על מחירי הגאות, שלדבריו לא היו יותר משבעים איש, לא היו מקומיים ובאו ממקומות אחרים.

'1500 Tasvir', חשבון טוויטר של האופוזיציה, דיווח ביום שישי כי כוחות הביטחון ירו ב-Omid Soltani, מפגין בן 21, ביום חמישי בערב באנדימשק שבמחוז ח'וזסטן. נראה שהוא המפגין שאת הריגתו אוואי אישר.

פעיל -מתנגד, חוסיין רונאגי, ציין בשבת שני מקרי מוות נוספים של מפגינים בדזפול בח'וזסטן ובפרסאן במחוז צ'האר מאהל ובחטיארי.

על פי דיווחים ברשתות החברתיות, פיש-עלי גלבי, גבר בגיל העמידה, נורה בראשו ביום שישי כשעמד מול החלון בתוך ביתו וצפה בהפגנות. סרטון שפורסם  בטוויטר מציג אותו על הרצפה בתוך ביתו כשגברים ואישה נוספים בזירה מייללים ובוכים.

דיווחים ברשתות החברתיות כינו את הקורבן השלישי בשם חמיד גאסמפור, צעיר, שגם הוא נורה ברחוב ביום שישי בערב ומת בבית החולים. סרטון שפורסם ברשתות החברתיות מציג אותו ככל הנראה על הקרקע לאחר שנורה גם בראשו.

The three victims killed by security forces in Iran.

יש גם סרטונים ודיווחים על עשרות מעצרים בחוזסטן ובמחוזות אחרים. Khakzadegan, ערוץ טלגרם פרסם את שמותיהם של ארבעים שנעצרו בחוזסטן, שם השתבש האינטרנט הסלולרי למשך עשרה ימים.

צילומי המחאות בימים האחרונים ברשתות החברתיות מועטות מכיוון שהממשלה האטה או סגרה לחלוטין את הגישה לאינטרנט באזורים שבהם התקיימו הפגנות כדי למנוע העלאת סרטונים לרשתות החברתיות.

קרדיט: איראן אינטרנשיונל