בגלל הסנקציות המערביות, רוסיה מנקה אבק ממחסני הנשק הסובייטיים

סנקציות מערביות חמורות החלו "להפריע" לצבא הרוסי מלחדש את מלאי הנשק המתקדם, לפי דיווח של המגזין " Foreign Policy ".

הסנקציות שהטילו על רוסיה על ידי מדינות מערביות בראשות ארצות הברית על רקע פלישת הקרמלין לאוקראינה אילצו את הצבא הרוסי לנקות אבק ממאגרי הנשק מהתקופה הסובייטית ולהשתמש בתחמושת פחות מדויקת.

המגזין האמריקני אמר כי ככל הנראה כלי הנשק הישנים יהיו קטלניים יותר לאזרחים אוקראינים שנקלעו לאש צולבת של  הצבא הרוסי המגושם.

בכירים אמריקאים ובריטים מאמינים כי סנקציות בינלאומיות "הרסניות" פוגעות ביכולתה של רוסיה לחדש את מלאי הנשק החדיש, כמו תחמושת מונחית מדויקת, למרות שלמוסקווה יש עדיין מלאי תחמושת קונבנציונלית רבה כדי להמשיך במלחמה.

ממשלות מערביות עקבו אחר ההשפעה של מחסור צבאי-טכנולוגי שנגרם מהסנקציות על רוסיה, כאשר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה לחיילים להיכנס למפעל פלדה נצור במריופול, בעוד טייסים רוסים המטירו "פצצות חסרות הבחנה" ללא ניווט מדויק בעיר. 

הצבא הרוסי השתמש ברבים ממאגרי הנשק המתקדם שלו בימים הראשונים של המלחמה.

ארצות הברית מאמינה שייתכן ורוסיה ירתה עד 12 טילים היפרסוניים לעבר אוקראינה. 

מגבלות היצוא בהובלת ארה"ב שהוכרזו בסוף פברואר ניסו למנוע מרוסיה שבבי מחשב ומוליכים למחצה שיוכלו לשמש בציוד צבאי מתקדם.

"הסנקציות ומגבלות הייצוא שלנו נועדו לשלול מרוסיה את התשומה הקריטית לה היא זקוקה להמשך המלחמה נגד אוקראינה ולצמצם את יכולתה להקרין כוח לעתיד", אמר סגן שר האוצר וולי אדימו. 

"שיבשנו את שרשרת האספקה ​​הצבאית הרוסית ואת הייצור הכולל, מנענו מהמגזר הביטחוני הרוסי להסדיר תשלומים, ונמשיך להתמקד ביכולתה של רוסיה לחדש מלאי, לספק מחדש, לבנות מחדש", הוסיף.

דובר משרד החוץ הבריטי אמר ל-Foreign Policy כי הסנקציות הבינלאומיות הקפיאו 60% מיתרות המט"ח של רוסיה, או כמעט 340 מיליארד דולר. 

לא פחות מ-70,000 אנשי מחשבים עזבו את רוסיה במרץ, ועוד 100,000 צפויים לעזוב. 

"סנקציות מתמשכות ידכאו את צמיחת התמ"ג (של רוסיה) בטווח הארוך מכיוון שהמדינה אינה מסוגלת לגשת לטכנולוגיה מערבית קריטית", אמר הדובר בהצהרה שנשלחה בדוא"ל. 

קשה לאתר את המידה המדויקת שבה הסנקציות משפיעות על יכולתה של רוסיה להתחמש מחדש, שכן גורמים במערב מדברים על הנושא בקווים כלליים אך לא מסרו בפומבי מספרים ספציפיים בשל רגישות המידע.

בתוך רוסיה כבר יש סימנים לכך שהסנקציות מתחילות לצמצם את יכולתה של המדינה לספק מחדש את המערכות המתקדמות שלה. שרת המסחר האמריקאית, ג'ינה ריימונדו, אמרה לקונגרס ביום רביעי כי בכירים אוקראינים אמרו לה שרוסיה נאלצת לקחת מוליכים למחצה ממדיחי כלים ומקררים לשימוש בנשק היי-טק. 

ריימונדו דיווח כי יצוא הטכנולוגיה של ארה"ב לרוסיה ירד בכ-70% מאז פלישתה המסיבית לאוקראינה.

פקיד הגנה אמריקני בכיר, שדיבר השבוע בעילום שם, אמר לכתבים כי הסנקציות המערביות "בוודאי החלו לפגוע ביכולות התעשייתיות הביטחוניות (של רוסיה).

"אנו מאמינים שלסנקציות ובקרות יצוא, במיוחד בכל הנוגע לרכיבים אלקטרוניים, הייתה השפעה על הבסיס התעשייתי הביטחוני הרוסי ועל יכולתו להתניע מחדש  ייצור תחמושת מונחית מדוייקת", המשיך.

'בחירות קשות'

ביום שני דיווח המודיעין של משרד ההגנה הבריטי על דלדול המאגרים של החימוש המדוייק הרוסי וכי היא "נאלצה להשתמש בתחמושת זמינה, אך מיושנת, פחות אמינה, פחות מדויקת שניתן ליירט בקלות".

הפלישה הנמשכת כבר 77 ימים חשפה ליקויים ביכולתה של רוסיה לבצע תקיפות מדויקות, לרבות חשיפת ערים וכפרים באוקראינה להפצצות אינטנסיביות, מגמה שנראה כי יילכו ויתגברו במתקפה במזרח אזור דונבאס.

משרד המסחר האמריקאי הוציא הגבלות חדשות לבקרת יצוא שמטרתן למנוע מרוסיה להשיג טכנולוגיה מתוצרת ארה"ב שניתן להשתמש בה בציוד צבאי, גם אם הטכנולוגיה מסופקת על ידי מדינות שלישיות. 

זה כולל מיקרואלקטרוניקה, טלקומוניקציה, ציוד אבטחת מידע, חיישנים, ציוד ניווט, אוויוניקה וחלקים למטוסים אזרחיים.

אבל גם אם רוסיה תוכל למצוא ספקים אחרים של רכיבים צבאיים, כפי שצופים חלק, היא צפויה להתמודד עם קשיים כלכליים ככל שהפלישה לאוקראינה תימשך. 

שר ההגנה הבריטי, בן וואלאס, אמר ביום שלישי לכתבים בוושינגטון כי הסנקציות המערביות יהוו "אתגר אמיתי" ליכולתה של רוסיה לצייד מחדש את הכוחות המזוינים "המותשים" שלה. 

ולמרות שהקרמלין הצליח לייצב את הרובל באמצעות ייצוא אנרגיה, לא סביר שהוא יוכל להימנע מנזקים פיננסים לאורך זמן.

"ייתכן שרוסיה תוציא כמעט את כל מה שהיא מרוויחה על יצוא האנרגיה שלה כדי לתמוך ברובל כדי להראות שהכלכלה נראית בסדר כשהיא לא", אמר בריאן אוטול, עמית בכיר במועצה האטלנטית. ופקיד לשעבר במשרד האוצר האמריקאי.

"הם עושים בחירות קשות עכשיו. אבל זה לא בר קיימא עבור הרוסים. בשלב מסוים הם ייפלו מצוק", הוסיף.

Lagging in defense tech race, Japan's arms industry struggles | Daily Sabah

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: דיילי סבאח