משרד הגדה של חמאס בטורקיה – פרטים

הנהגת משרד הגדה בחמאס יושבת ברובה בטורקיה ומשמשת כאחת מהזרועות המבצעות של חמאס – המשרד שמייצג את ההנהגה פועל יחדיו עם נציגי חמאס בעולם כולו והוא אחראי על גיבוש הכוח והפעילות בכל הגדה המערבית.

במשרד הגדה מנוהלים שני מדורים – מדור המשאבים והמדור הצבאי שעוסק בפיתוח יכולות צבאיות, גיוס פעילים והכשרתם לביצוע פעילות טרור ע״י קורסים שונים.

על משרד הגדה אחראי צאלח מחמד סלימאן אלעארורי בן ה55, סגן הלשכה המדינית של חמאס, המוכר בכינוי אבו מחמד/שיח׳ צאלח.
לאחר שישב 15 שנה בבתי הכלא בישראל גורש לחו״ל וכיום הוא מתגורר בטורקיה בשכונת בשקשהיר שבאיסטנבול ובנוסף מחזיק גם בדירה בצ׳אחיה בלבנון תחת מעטפת הגנה של חזבאללה, אלעארורי נע בתכיפות עם פמליית האבטחה שלו על ציר טורקיה-לבנון.

מי שעובד בצמידות לאלעארורי הוא עבד אלרחמן ע'נימאת, בן 52 ומכונה אבו אסאמה – הסגן הצבאי של צאלח אלעארורי וראש מטה הגדה בעזה לשעבר.
במסגרת תפקידו הוא אחראי לאכוונת פח"ע לשטחי הגדה, ראש אגף הטכנולוגיה במשרד הגדה ומוביל מאמצי מימון לגדה.

בשיתוף פעולה עם ע׳נימאת עובד עזאם חסין אלאקרע, המכונה אבו אחמד – ראש הזרוע הצבאית בלבנון וראש התחום הצבאי במרחב הגדה, מתוקף תפקידו אחראי גם על היחידה הטכנית. אלאקרע מתגורר עם משפחתו בשכונת בשקשהיר באיסטנבול בפרויקט bahçetepe, בניין A3.
(נ.צ – 41.097539,28.771632)

בכירים בולטים נוספים במשרד הגדה:

בבניין A2 באותו הפרויקט מתגורר מנתצר נזאר רמצ׳אן המכונה אבו נזאר – ראש היחידה הטכנולוגית של משרד הגדה בטורקיה ובנו של חבר המועצה המחוקקת מטעם חמאס, נזאר רמצ׳אן, בנוסף הוא מייעץ לחמאס בנושאי מכטרוניקה ומגייס סטודנטים רבים במגמת טכנולוגיה לשורות הארגון.

דמות מרכזית נוספת במשרד הגדה הוא נדים מחמד דואבשה המכונה חאג' אמין/אבו עכרמה – בן 56 ופעיל שטח מרכזי במשרד הגדה, במסגרת תפקידו אימן מקשר בין היחידה הטכנית למטה הגדה בלבנון ונע בציר לבנון-טורקיה. מקום מושבו המקורי הוא עם משפחתו באיסטנבול, הוא נוהג על סיטרואין ובעל אזרחות טורקית.

אחמד חמדאן עבדאללה המוכר בתור איאד אבו אלחארת' בן ה54 הוא בין הדמויות המרכזיות במטה הגדה בלבנון – עבדאללה אחראי על התיאום למול חזבאללה, קשרי החוץ של משרד הגדה והקשר הישיר בין מחלקת הבינוי למשרד הגדה.

Erdogan meets Hamas leader as settlement talks loom large

קרדיט: ערוץ עולם החדשות בטלגרם   קרדיט לתמונה: TRT