האו"ם: יותר מ-12 מיליון ילדים סורים זקוקים לעזרה

האו"ם הזהיר כי יותר מ-12.3 מיליון ילדים סורים זקוקים לסיוע הומניטרי, מספר שיא מאז החל הסכסוך ב-2011.

"מיליוני ילדים ממשיכים לחיות בפחד, בחוסר ודאות ובדלות בסוריה ובמדינות השכנות", אמרה אדל חאדר, המנהלת האזורית של יוניס"ף למזרח התיכון וצפון אפריקה, בהצהרה ביום ראשון.

היא גם הוסיפה, "זהו המספר הגדול ביותר שנרשם מאז החל הסכסוך לפני 11 שנים, שכן משפחות רבות מתמודדות עם קשיים לספק את צרכיהן".

"מחירי הסחורות הבסיסיות, כולל מזון, עולים משמעותית, בין היתר בגלל המשבר באוקראינה", אמרה.

ראוי לציין כי על פי הנתונים האחרונים שהוציא האו"ם, "יותר מ-6.5 מיליון ילדים בסוריה זקוקים לסיוע, וכ-5.8 מיליון ילדים סורים תלויים בסיוע במדינות השכנות".

ירידה במימון הבינלאומי

בנוסף, יוניס"ף מצטערת על הירידה במימון הבינלאומי, והדגישה כי קיבלה "פחות ממחצית מהכספים הדרושים השנה". היא הדגישה כי היא "זקוקה מאוד ל-20 מיליון דולר (כ-19 מיליון יורו) עבור פעולותיה חוצות הגבולות, "שזו הדרך היחידה של כמיליון ילדים לשרוד בצפון מערב סוריה", אזור שנשלט על ידי לוחמי האופוזיציה.

הסיוע ההומניטרי לאזור זה עובר בעיקר דרך הגבול בין טורקיה לסוריה, במסגרת מנדט מיוחד של האו"ם המאפשר להימנע מכל אישור מעבר ממשטר בשאר אל-אסד.

המשבר הבלתי נגמר

יוניס"ף גם הזכיר כי "המשבר בסוריה עדיין לא הסתיים", וציין כי כ-13,000 ילדים נהרגו או נפצעו מאז 2011, כולל 213 "בשלושת החודשים הראשונים" של שנת 2022.

ראוי לציין כי כחצי מיליון בני אדם מתו מאז תחילת הסכסוך בסוריה ב-2011, שגרם לעקירה הגדולה ביותר של אנשים מאז מלחמת העולם השנייה.

קרדיט: אלחדת'-אלערביה