בפעם השנייה בתוך שבוע, מל"טים אמריקאים תקפו מיליציות איראניות בסוריה

המצפה הסורי לזכויות אדם: תקיפה אווירית על אתרי מיליציות הנתמכות על ידי איראן בדיר א-זור במזרח סוריה

מספר פיצוצים אירעו בשבת בבוקר, בעיר דיר א-זור וסביבתה, הנמצאת בשליטת כוחות המשטר והמיליציות המזוהות עם איראן, כתוצאה מתקיפה אווירית חדשה על אתרי המיליציות האיראניות באזור Hawija Kateh – "حويجة كاطع"  ו"גשר העפר החדש" – "الجسر الجديد الترابي", ללא מידע על אובדן בנפש או בחומר עד כה.

גשר העפר:

תקיפות אוויריות נגד אתרי מיליציות איראניות ליד הגשר התלוי בדיר אזור

בעוד שלא פורסמה זהות המטוסים שתקפו באזור, שהיא התקיפה השנייה בתוך פחות משבוע, מקורות בסוריה דיווחו כי התקיפה על אתרי המיליציות האיראניות בדיר א-זור בוצעה על ידי מל"טים אמריקאים.

מטוסי קרב לא מזוהים

המצפה הסורי לזכויות אדם ציין בתחילת חודש מאי שמטוסי קרב לא מזוהים פתחו בתקיפות על עמדות צבאיות של המיליציות האיראניות במדבר אל-עשארה – بادية العشارة באזור הכפרי של דיר א-זור, שם נשמעו לפחות 5 פיצוצים כתוצאה מתקיפות אוויריות, ללא מידע על נפגעים עד כה. ב-6 בינואר תקפו מל"טים "לא מזוהים" אתר צבאי באזור אל-תבני ובאדית אל-מסר (التبني وبادية المسر)  באזור הכפרי המערבי של מחוז דיר א-זור.

ב-4 בינואר נשמעו פיצוצים עזים באזורים שבשליטת המיליציות הנתמכות על ידי איראן באזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור, במערב אזור הפרת, שנגרמו מהפצצות של מל"טים לא מזוהים, שתקפו אתרים של מיליציות פרו-איראניות הפרושות בסביבת חוות "מזאר עין עלי" – "مزار عين علي"  הממוקמות בפאתי העיירה אל-קוריה – القورية בתוך מדבר אל-עשארה במדבר המזרחי של דיר א-זור. ( קרדיט: אלערביה)

מקור סורי דיווח הערב כי 17 מחברי מיליציות איראניות נהרגו ונפצעו היום כאשר אתרים צבאיים איראניים בנפת דיר א-זור, מזרח סוריה, הופצצו על ידי כלי טיס שייך ככל הנראה לקואליציה הבינלאומית.

סוכנות אנאדולו אישרה את הריגתם של 9 חברי המיליציה האיראנית ופציעתם של 8 אחרים, כתוצאה מתקיפה אווירית שמטרתה את המיליציה של משמרות המהפכה האיראניים בהוויג'ה קטאעה באזור הכפרי של דיר א-זור.

הסוכנות ציינה כי ההרוגים והפצועים היו ממוצא עיראקי ואפגני. בתגובה כוחות אסד והמיליציות האיראניות תקפו בטילים את אזור "מייזילה" בסביבת שדה קוניקו, מצפון לדיר א-זור, מבלי לגרום לנזק מהותי. (קרדיט: גיל מקבוצת נציב)