חשש מתקדים מסוכן: הוותיקן שילם כופר לחוטפי נזירה באפריקה

האפיפיור פרנציסקוס אישר להוציא עד מיליון יורו כדי לשחרר נזירה קולומביאנית שנחטפה על ידי חמושים הקשורים לאל-קאעידה במאלי, אמר קרדינל, שחשף אישור סודי של האפיפיור לחברת אבטחה בריטית למצוא ולהבטיח את שחרורה.

إطلاق سراح راهبة كولومبية مختطفة منذ 5 سنوات في مالي

לעדותו הפתאומית של הקרדינל אנג'לו פיצ'יו עלולה להיות השלכות ביטחוניות חמורות על הוותיקן והכנסייה הקתולית, שכן היא מספקת ראיות לכך שהאפיפיור מוכן לשלם כופר למחבלים איסלאמיסטים עבור שחרורה של נזירה.

תשלומי כופר מוכרזים לעתים רחוקות או אף פעם לא, במיוחד כדי למנוע חטיפות עתידיות, ולא ידוע כמה כסף הוותיקן עשוי לשלם לחמושים, או אם הוא כבר שילם מלכתחילה.

הקרדינל אנג'לו פיצ'יו נמנע במשך שנתיים מלהעיד במשפט, מכיוון שהוא ידע את סוד האפיפיור וצו ממלכתי שמנע זאת ממנו, אבל הוא דיבר בחופשיות ביום חמישי להגנתו שלו לאחר שפרנצ'סקוס הסיר את החיסיון, וסיפק עדות מיוחלת במשפט בן כמעט שנה.

הקרדינל היה פעם אחד מיועציו הבולטים של פרנצ'סקוס, ודורג במקום השני במחלקת המדינה של הוותיקן.

פיצ'יו הוא אחד מ-10 הנאשמים בפרשת הונאה פיננסית רחבת היקף בוותיקן, שהחלה בהשקעת הכס הקדוש בסך 350 מיליון יורו בנכס בלונדון, והתרחבה לכיסוי פשעים נוספים לכאורה.

התובעים האשימו נאשמים אחרים במעילה של מיליוני יורו בשכר טרחה, עמלות והשקעות רעות של הכס הקדוש.

הקרדינל מואשם במעילה וניצול לרעה של תפקיד אך הוא מכחיש זאת.

עדותו, ביום חמישי, עסקה ברובה בהאשמות הקשורות ליחסיו עם מומחית מודיעין איטלקית עצמאית, ססיליה מרוניה, שגם היא עומדת לדין באשמת מעילה.

إطلاق سراح راهبة كولومبية خطفها مسلحون في مالي عام 2017

קרדיט: אלחורה ואלגומהוריה און ליין