דירוג חדש של חופש העיתונות שם את סוריה תחת שלטונו של אסד בתחתית העולם

כתבים ללא גבולות פרסמו סיווג חדש לחופש העיתונות , תחת הכותרת " העידן החדש של הקיטוב ", שהציב את סוריה תחת שלטונו של אסד בתחתית מדינות העולם .

בסיווג שהוצא לרגל יום חופש העיתונות העולמי סוריה דורגה במקום הלפני אחרון בעולם הערבי, ו-171 בעולם, מתוך 180 מדינות שנכללו בדו"ח.

ما هو اليوم العالمي لحرية الصحافة؟ – e3arabi – إي عربي

הרשת הסורית לזכויות אדם פרסמה אתמול את הדו"ח השנתי שלה, שבו תיעדה את הרג 711 עיתונאים ועובדי תקשורת, מאז מרץ 2011, כולל 52 שמתו בעינויים.

דו"ח הרשת הדגיש כי סוריה נחשבת לאחת המדינות הגרועות בעולם מבחינת חופש העיתונות והדעה, וכי היא לא הייתה עדה לחופש עבודה עיתונאית מאז השתלטות אל- אסד והבעת' על השלטון, במדינה. תחילת שנות השבעים של המאה הקודמת.

הדו"ח הוסיף כי משטר אסד הגביר את הדיכוי שלו נגד העיתונות והעיתונאים לאחר פרוץ המהפכה הסורית ב-2011, וגירש את כל הנציגים של סוכנויות תקשורת ערביות ובינלאומיות, מה שגרם לפעילים מקומיים למלא את החלל הזה.

הדו"ח קבע כי משטר אסד אחראי למיקומה של סוריה בתחתית הדירוג של רמת חופש העיתונות והתקשורת .

מספר עובדי התקשורת והעיתונאים שנהרגו על ידי משטר אסד והמיליציה שלו הגיע ל-552 עובדים, בהם חמישה ילדים, אישה אחת וחמישה אנשי תקשורת זרים, ו-47 מתו בעינויים במרכזי המעצר שלו, ו-24 עובדי תקשורת נהרגו על ידי רוסיה .

التصنيف العالمي لحرية الصحافة وفق “مراسلون بلا حدود “: الشعبوية وخطابات ما  بعد الحقيقة....تهديد جديد لحرية الصحافة - Qantara.de

 

קרדיט: אלדוראר א-שאמייה