מפקד כח קודס חושף שיגור 2 כטב"מים משטח איראן לעבר ישראל לפני כחודשיים

מה שנודע בכל העולם בתוך שעות מהאירוע עצמו קיבל היום מימד רשמי איראני וכשאי אפשר להסתיר ובטח אין במה להתגאות בכישלון המהדהד ובחדירות המודיעינית המהדהדת של האוייב לתוך קודש הקודשים המבצעי של משמרות המהפכה האיראנים, אז פשוט משקרים ובגדול.

במהלך נאום של מפקד כוח קדס, אסמאעיל קאא'ני, לציון יום ירושלים האיראני, הודה קאא'ני כי שני הכטב"מים שהופלו מעל עיראק לפני מספר כחודשיים, יועדו להעביר אמל"ח לאיו"ש/רצועת עזה.

את הדברים אמר קאא'ני ע"מ להוכיח שישראל משקרת לאזרחיה, כשהוא חושף את האירוע כדוגמה: "לפני מספר חודשים, בשעות הלילה, הגיע לישראל מידע כי שני כטב"מים לא מזוהים נמצאים בדרכם לישראל. בתגובה לכך 41 מטוסי קרב עם מכ"מים פטרלו בשמי ישראל מהלילה עד הבוקר וגרמו לאי נעימות עבור התושבים. בעקבות כך התושבים שאלו מה היה וישראל תירצה זאת בתרגיל צבאי"

עוד טען קאא'ני כי ישראל לא הסבירה מה שני הכטב"מים רצו לעשות. בהקשר ישיר, קאא'ני מזכיר את הפיגועים שקרו לאחר מכן (ככה"נ בכוונתו לפיגועי הירי האחרונים בתוך ישראל – ה"ה) כשהוא טוען שישראל לא הסבירה מאיפה הגיע האמל"ח והנשק למבצעי הפיגועים, בכך קאא'ני רומז כי הכטב"מים הובילו אמל"ח עבור ארגוני הטרור הפלסטינים.

**בניגוד לתרגום שפורסם במספר כלי תקשורת, קאא'ני לא טען כי הכטב"מים חדרו לשטח האווירי של ישראל, ונראה כי הטענות שלו שהכטב"מים הצליחו להוריד אמל"ח בשטח הארץ הינן שקריות שכן הכטב"מים כזכור, הופלו מעל עיראק ע"י ארה"ב.

חבל שקאא'ני שכח להתייחס לאירוע תקיפת והשמדת האנגר לאחסון כטב"מים בכרמנשאה…

Brigadier-General Esmail Qaani

קרדיט: ערוץ הטלגרם האיש החושב    קרדיט לתמונה: איראן פרס