האופוזיציה הסורית דוחקת בארה"ב לחשוף את שווי רכושם של אסד ומשפחתו

הקואליציה הלאומית הסורית (האופוזיציה) קראה לממשל האמריקני לציית לחוק שהעביר הקונגרס לפני חודשים, המחייב את חשיפת רכושו של ראש המשטר הסורי, בשאר אל-אסד, משפחתו והמעגל הפנימי שלו.

מזכיר הוועדה המדינית, עבדול מג'יד ברכאת, אמר כי הממשל האמריקני נדרש לכבד את החוק המצורף לתקציב משרד ההגנה לשנת הכספים 2022, לחשוף את עושרו של משטר אסד בפרק הזמן שנקבע בחוק ,90 ימים, המסתיים בשבוע הבא.

ברכאת הדגיש כי הממשל האמריקני נדרש להיות רציני ולפעול יותר למען הסוגיה הסורית, "במיוחד מאז שהפלישה הרוסית לאוקראינה הוכיחה את כישלון מדיניות ארה"ב כלפי סוריה בשנים האחרונות, שאפשרה לפוטין להתמרד ולצאת למאבק אכזרי תוך גילוי תוקפנות על מדינה שכנה וחברה באו"ם".

בשמיני בדצמבר האחרון העביר בית הנבחרים האמריקני חוק המחייב את ממשלו של הנשיא ג'ו ביידן לחשוף את עושרו של בשאר אל-אסד, משפחתו והמעגל הפנימי שלו, וכן בקשה להכריז על האסטרטגיה של הממשל בנושא סוּריָה.

ההצבעה על פסקה זו באה במסגרת חוק אישור התקציב של משרד ההגנה האמריקאי לשנת 2022, שקיבל תוקף של חוק לאחר אישור הסנאט.

החוק, כפי שסוכם, אושר והוגש לסנאט, מחייב פרסום דו"ח של משרד החוץ האמריקאי שיציג את השווי הנקי של בשאר אל-אסד ובני משפחתו, כולל אשתו, הילדים והאחים, כמו גם אביהם ובני דודים מצד האם.

התיקון שאושר, תיקון מס' 6507, כלל גם חשיפה של "הכנסות מפעילויות מושחתות או בלתי חוקיות שנהוגות במשטר אסד.

תיקון החוק הדגיש את התיאום בין סוכנויות הממשל השונות ליישום הסנקציות האמריקניות נגד בשאר אל-אסד בסוריה, כמו גם "מעקב אחר שחיתות פנימית כדי להבטיח שהכספים לא יופנו לקבוצות טרור ולפעילויות מזיקות".

ראוי לציין כי הגרסה הראשונית של הצעת החוק כללה אסטרטגיה משותפת בין סוכנויות אמריקאיות לשבש את רשתות הפצת הסמים של משטר אסד בסוריה, אך היא עוכבה תוך דרישת החוק לדיווח על עושרם של אסד ובני משפחתו, לרבות בני דודיו, כמו משפחת מכלוף ואחרים.

הקואליציה הלאומית המהפכה הסורית האופוזיציה הסורית

קרדיט: זייתון ניוז