חיזבאללה בונה מפעל לייצור פצצות מרגמה וכלי ארטילריה מדרום מזרח לחומס

מיליציית "חיזבאללה" הלבנונית התומכת בכוחות המשטר בסוריה סיימה להכין מפעל לייצור פצצות מרגמה וארטילריה באזור הבאדיה הסורי, דרומית מזרחית לחומס.

מקורות אמרו לערוץ "סוריה טי. וי." כי חיזבאללה הלבנוני השלים את בנייתו של מפעל לייצור פגזי ארטילריה ורקטות, בנוסף לחלקי חילוף למכונות ירייה כבדות, קליבר 14.5 ו-23 מ"מ, במחסנים הצבאיים של מתחם מוהין, דרומית מזרחית לחומס, כשמטרתם להגדיל את מלאי התחמושת שלהם ולחסוך בעלויות הובלתן מעיראק, בנוסף לשימוש באזור המפעל לשמירה על הכביש הבינלאומי, בגדד-דמשק.

הגורמים הוסיפו כי בתוך אותו מפעל הוקם קו ייצור המתמחה בייצור מוקשי נ"א וכבדים, ובמחסני מוהין הוקצו שני מבנים לאותה מטרה.

פעילויות אלו של המיליציות האיראניות והלבנוניות מגיעות בתקופה שבה רוסיה מבקשת להשתלט על שדה הנפט ח'ניפיס, שנמצא בשליטת המיליציה של משמרות המהפכה, לאחר שקודם לכן השתלטו על שדה אל-סוואנה, מדרום-מערב לתדמור.

בעבר , 5 חמושים נהרגו ואחרים נפצעו, במתקפת טילים לא ידועה שכוונה לפאתי המחסנים הצבאיים של מוהין, דרומית מזרחית לחומס.

 מאז אמצע פברואר ניסו כוחות המשטר לבצע פעולות סריקה נרחבות במדבר הסורי , אך תאי הארגון תקפו שוב ושוב את שיירותיו הצבאיות המיועדות להשתתף במערכה לפני שהגיעו לאזור.

ב-6 במרץ הותקף אוטובוס לילה צבאי השייך לכוחות המשטר, בו נהרגו 13 מאנשי כוחות המשטר ו-18 נוספים נפצעו מזרחית לתחנת טי-3 במדבר פלמירה.