הוושינגטון פוסט: טילי הסטינגר האמריקאים מתפקדים גרוע במלחמה באוקראינה

על רקע ההכנות האמריקניות לספק עסקאות נשק ותחמושת חדשות לאוקראינה במסגרת הסיוע במלחמה נגד הרוסים, מתח אחד מהטייסים האוקראינים בהצהרות לעיתון אמריקאי ביקורת על הביצועים הגרועים והירודים של כלי הנשק שנשלחו לאוקראינה, במיוחד טילי הנ"מ, תוך שהוא מציין  כי איכות הנשק שסופק על ידי האירופים והאמריקאים, לא ממש ישנה דבר במציאות, במיוחד לאור כלי הטיס המתקדמים שברשות רוסיה.

העיתון האמריקאי  וושינגטון פוסט  ציטט טייס אוקראיני בשם ג'ויס שאמר: ההבדל הגדול בציוד האווירי בין אוקראינה לרוסיה ברור מאוד. למעשה, כל יום יש לנו אבדות בקרב כוחות האוויר והקרקע, וכי לטייסים האוקראינים יש מטוסים מיושנים הניצודים כמו יונות דואר על ידי המטוסים הרוסים.

הוא הוסיף כי כדי להתמודד עם הרוסים עלינו להיות שווים מבחינה טכנית, כי היכולות המנטליות שלנו לבדן אינן מספיקות כדי להילחם עם הטכנולוגיות הישנות שלנו, ויש לשקול מחדש איזה נשק מספקים לאוקראינה, את איכותם ויעילותם בעצירת הקטלניות של הנשק הרוסי.

כך הפלנו כמה מטוסים רוסיים

לטענת הטייס, תהליך ההפלה של כמה מטוסי קרב רוסים נעשה בתחבולה, הטייסים האוקראינים תמרנו מול המטוסים הרוסים וגררו אותם לאזור בו יש מערכות הגנה אווירית שלנו, תוך ציון שהעניין חזר על עצמו כמה פעמים ומטוסי קרב רבים הופלו בדרך זו.

הוא המשיך, "למרות הסיכונים הגדולים, הצלחנו להשיג את ההפתעה הגדולה ביותר במלחמה הזו, שכן שמרנו על המרחב האווירי מעל אוקראינה למרות המטוסים הרוסיים הרבים והמתקדמים ביותר, אבל זה לא יספיק, למרות שהנחלנו להם תבוסות רבות בקרקע, אבל הם היו קטלניים יותר מהשמים."

 

טילי סטינגר לא תקינים

טייס אחר בשם "נומד" מתח ביקורת על ביצועי טילי הנ"מ "סטינגר" ויעילותם הירודה מול מטוסי הקרב הרוסים, ואמר: כמעט בלתי אפשרי לפגוע במטוס רוסי שטס במהירות עם טילי סטינגר, טילים מסוג זה לא מיועדים להפיל מטוסי קרב, אלא מיועדים לשימוש נגד מסוקים וכלי טיס אחרים כמו מטוסים בתנועה אטית ובגובה נמוך.

הוא ציין שאם מדינות מערביות לא ששות לתת לאוקראינה מטוסים מודרניים שהטייסים שלהם לא התאמנו עליהם, עליהם לשקול לפחות לשלוח מערכות הגנה אווירית מתקדמות יותר, שכן ללמוד כיצד להפעילם הרבה יותר קל מאשר להתמודד מול מטוס קרב עם טיל סטינגר. .

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע, בשיחת טלפון ביום רביעי שעבר, עם מקבילו האוקראיני, וולודימיר זלנסקי, כי כמות גדולה של ציוד שהגיע ממלאי קיים של צבא ארה"ב נשלחה לקייב, כולל ארטילריה, כלי רכב משוריינים, מכ"מים, טילים נגד טנקים , מל"טים וספינות הגנת חוף ללא צוותים.

הוא גם הסביר כי חבילת הסיוע החדשה תכלול ציוד יעיל מאוד, שחלקו נמסר עוד קודם לכן, בנוסף ליכולות חדשות הכוללות מערכות ארטילריה וכלי רכב משוריינים, וציין כי הוא גם נתן את אישורו לשליחת מסוקים נוספים , כך דיווח הבית הלבן.

קרדיט: אוריינט ניוז