ארגון הבריאות העולמי עוקב אחרי 2 מוטציות אומיקרון חדשים ומדבקים מאוד

ארגון הבריאות העולמי אישר, ביום שני, כי הוא פועל לעקוב ולחקור עשרות מקרי הדבקה עם שני זנים חדשים, הנובעים מהמוטציה "אומיקרון" של נגיף הקורונה.

הארגון הצהיר כי הוא פועל לחקור את שני הזנים המדבקים מאוד, כדי להבטיח שהם לא גורמים תסמינים חמורים ומסוכנים יותר של מחלת הקוביד-19, בהשוואה לארבעת הזנים הקודמים שעברו מוטציה מ"אומיקרון".

הארגון הוסיף את שני זני האחיות "BA.4" ו-"BA.5", לרשימת הזנים האחרים עליהם הוא עובד, הנובעים ממוטציה  של Omicron "BA.1" המקורי  וגם "BA.2", שני הזנים הדומיננטיים כיום בעולם, בנוסף ל-"BA.1.1" ו-"BA.3". 

הארגון אמר שהוא פועל לעקוב אחר שני הזנים בגלל "המוטציות הנוספות שלהם, שיש לחקור לעומק יותר כדי להבין את השפעתם על פוטנציאל ההתחמקות מהחיסונים הקיימים". 

ראוי לציין כי וירוסים תמיד עוברים מוטציות, אך יש מוטציות מסוימות שעלולות להשפיע על יכולתו של הנגיף להתפשט בגופו של החולה או לחמוק מהחסינות העיקרית שחיסונים עשויים לתת, או עלולים להשפיע על חומרת ההידבקות או המחלה. 

לדוגמה, זן BA.2 מהווה כיום כמעט 94 אחוז ממקרי ההדבקה החדשים והוא מדבק יותר מאחיו, אך האינדיקציות הראשוניות הן שהוא לא בהכרח גורם לתסמינים חמורים יותר. 

מערכת המעקב אחרי המחלה – "GISAID" תיעדה עשרות מקרים בלבד של הזנים "BA.4" ו-"BA.5", כך טוען ארגון הבריאות העולמי. 

משרד הבריאות הבריטי הודיע, בשבוע שעבר, על הימצאות הזן "BA.4" בדרום אפריקה, דנמרק, בוצואנה, סקוטלנד ואנגליה, בין ה-10 ל-30 במרץ. 

באשר לזן "BA.5", הוא תועד בדרום אפריקה החל מהשבוע שעבר, אך בוצואנה אישרה, ביום שני, רישום של ארבעה מקרים של זני "BA.4" ו-"BA.5" בקרב אנשים בגילאי 30 ו-50 שנים שחוסנו קודם לכן והיו להם רק תסמינים קלים.  

קרדיט : אלחורה – https://nabaajordan.com/ – אלג'רידה