איראן מאותת בתוקפנות את חוסר שביעות רצונה על אי סיום הסכם הגרעין

גורם רשמי בבסיס חיל האוויר העיראקי – עין אל-אסד חשף, מוקדם יותר היום, כי הבסיס הותקף על ידי מל"טים מתאבדים, וכי מערכות ההגנה האווירית המגינות על הבסיס  סיכלו התקפה זאת וכי היא הסתיימה ללא נפגעים בנפש או בנזק חומרי.

דובר הקואליציה מסר כי "בשעה 1:46 לפנות בוקר ביום שישי הפילו מערכות ההגנה האווירית של ארה"ב כלי טייס חמוש (מל"ט) לאחר שנכנס לשטח בסיס חיל האוויר העיראקי  עין אל-אסד בו נמצאים גם כוחות הקואליציה".

הוא הוסיף: "לא דווח על נפגעים או נזקים, וכי כל חברי הקואליציה נספרו, והתקרית עדיין בחקירה".

מנגד, מקור ביטחוני אמר: "כלי הטייס ,שניסה היום לתקוף את בסיס עין אל-אסד והופל , ונמצא ליד הבסיס, הוא אותו סוג של כלי טייס שנמצא לפני זמן מה בנפת דיאלה, ושהיה חלק מקבוצת המל"טים שתקפו בארביל לפני חודשיים".

ב- 13 בפברואר 2022 תקפו מספר מל"טים את העיר ארביל, ואחד מכלי הטייס נפל ליד גבולות מחוז ארביל, בעוד שרידי השני נמצאו בנפת דיאלה.

מומחים מעריכים כי מאחורי התקיפה הלילה עמדה איראן המנסה לאותת לארה"ב כי היא אינה שבעת רצון מ"גרירת הרגלים" במשא ומתן על חידוש הסכם הגרעין התקוע בוינה ובעיקר מדבריו האחרונים של רמטכ"ל ארה"ב שאמר שהוא רואה את מקום משמרות המהפכה האיראנים ברשימת אירגוני הטרור של ארה"ב.

קרדיט : רשת עיראק נט קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות