עוד קצין סורי בכיר חוסל בנסיבות עלומות במרכז דמשק

קצין סורי בדרגת אלוף משנה נהרג בפיצוץ "מסתורי" במרכז דמשק, לאור התגברות הפיצוצים ה"חשודים" נגד צבא סוריה וקציניה בבירה, ולא באמתלת "טרור" שבה השתמש המשטר בשנים האחרונות.

רשתות חברתיות המקורבות למשטר הסורי דיווחו שלשום ב"פייסבוק", כי קצין בדרגת אל"מ במיליצית אסד הנקרא חוסאם ע'יאד נהרג כאשר מכוניתו ספגה מטען חבלה בכביש המהיר הדרומי במרכז דמשק.

הקצין, ע'יאד, המכונה "אבו זכריה", מגיע מהכפר עין פית – ين فيت הנמצאת כיום בשטח הגולן הישראלי , הוא תושב רחוב תשרין בשכונת תדמון בדמשק, שם הוטמן המטען במכוניתו. בפיצוץ נפצע חבר נוסף שהיה עמו, שזהותו לא ידועה.

סוכנות " SANA " ציטטה הבוקר מקור ביטחוני שאמר כי שני בני אדם נפצעו כתוצאה מפיצוץ מטען חבלה "שהושתל על ידי מחבלים במכונית פרטית" בעת שנסעה בכביש המהיר הדרומי בדמשק. והוסיף כי "הפצועים הועברו לבית החולים אל-מוג'טהיד בדמשק", בניסיון להסתיר את הזהות הצבאית של המטרות כחלק ממדיניות התקשורת של המשטר.

הפיצוצים ה"מסתוריים" גברו לאחרונה נגד המיליציה של אסד וקציניו, במיוחד בבירה דמשק, למרות שהיא "נקייה מטרור" כפי שטענן המשטר בעבר, מה שמעיד כי מחלוקות פנימיות הן המניע העיקרי מאחורי הפיצוצים הללו. במיוחד כשהם מופעלים נגד קצינים בכירים במקומות ובנסיבות יוצאות דופן.

קרדיט : אוריינט ניוז ורשת לטאקיה