הכלב מלקק לך את הפנים ? שווה לקרוא את אזהרות הרפואה על זה!!

מחקר חדש קרא לבעלי כלבים להפסיק לאפשר לחיות המחמד שלהם ללקק או לאכול מהצלחת שלהם, מכיוון שהדבר עלול לעורר את משבר חיידקי העל.
עמידות לאנטיביוטיקה היא איום עולמי גדול כמו התחממות כדור הארץ, שכן היא הורגת מיליוני אנשים מדי שנה, וזה נגרם כתוצאה מהתפתחות של פתוגנים המצליחים "לברוח" מתרופות, והבעיה הזו ניזונה ממרשמים מיותרים של אנטיביוטיקה.

מוקדם יותר השנה, חוקרים מאוניברסיטת וושינגטון ומאוניברסיטת אוקספורד אמרו כי זיהומים עמידים לאנטיביוטיקה הרגו ישירות 1.2 מיליון אנשים בשנת 2019, ותרמו ל-5 מיליון מקרי מוות נוספים.

מדענים חוששים שחתולים וכלבים עלולים להפוך למאגרים פוטנציאליים של זנים עמידים לאנטיביוטיקה של חיידקים.

מדענים פורטוגליים טוענים שההעברה מתרחשת "דרך הפה והצואה". המשמעות היא שכלבים שמלקקים את ישבנם יכולים להפיץ חיידקים עמידים לתרופות

ובני אדם עלולים להידבק גם ממגע עם לשלשת הכלבים ובהמשך עם פיהם, אם הם לא שוטפים את ידיהם.

كيفية جعل كلبك يتوقف عن لعقك: 11 خطوة (صور توضيحية) - wikiHow

מדענים מהמכללה המלכותית הווטרינרית של בריטניה ומאוניברסיטת ליסבון בדקו צואה של בני אדם ובעלי חיים מ-41 בתים פורטוגזיים ו-45 בריטיים, ובסך הכל דגימות של 114 אנשים, 85 כלבים ו-18 חתולים שדגימותם נאספו ולאחר מכן נבדקו גנטית לאיתור חיידקים עמידים.

הצוות מצא 14 כלבים, חתול אחד ו-15 אנשים שנמצאו חיוביים לזנים עמידים לתרופות של Escherichia coli, שעלולים להיות מסכני חיים במקרים מסוימים.

זנים אלו ידועים כעמידים לסוגי אנטיביוטיקה רבים, כמו פניצילינים וצפלוספורינים.

בנוסף, בארבע משפחות, מדענים גילו שלאנשים וחיות המחמד שלהם יש חיידקים זהים לגנים של עמידות לאנטיביוטיקה. 

ראוי לציין שהמחקר התבסס על תצפית בלבד, מה שאומר שהוא לא יכול להוכיח שחיות מחמד היו אחראיות ישירות להפצת חיידקים עמידים לבעליהם.

עם זאת, המחברת הראשית של המחקר, ד"ר ג'וליאנה מנזס, מומחית במדעי הווטרינריה, מסבירה כי הממצאים שלהם מדאיגים. "עוד לפני הקורונה, עמידות לאנטיביוטיקה הייתה אחד האיומים הגדולים ביותר על בריאות הציבור, והיא עלולה להפוך מצבים כמו דלקת ריאות, אלח דם, זיהום בדרכי השתן וזיהומים בפצעים ללא טיפול – לקטלניים", אמרה.

"הממצאים שלנו מחזקים את הצורך של אנשים לשמור על היגיינה טובה סביב חיות המחמד שלהם ולהפחית את השימוש באנטיביוטיקה מיותרת בבעלי חיים ובני אדם", הוסיפה.

ד"ר מנזס חשפה בראיון לעיתון הבריטי, "הטלגרף", כי החיידקים שהתפשטו בין אנשים וחיות המחמד שלהם עשויים להגיע ממגוון אירועים, והסבירה: "גורמי הסיכון כוללים נשיקות וליקוק פניו של הבעלים או אכילה מהצלחת של הבעלים”.

כדי להפחית את התפשטות החיידקים הללו בתוך הבית, יהיה צורך לצמצם את הקשר ההדוק הזה בין הבעלים וחיות המחמד שלהם, כמו גם לאמץ נוהלי היגיינה טובים יותר.

ד"ר מנזס הסבירה, "בהתחשב בכך שהחיידקים שחקרנו התיישבו בדרכי העיכול, ההעברה מתרחשת בדרך צואה-פה, כך ששיטות היגיינה טובות מצד הבעלים יסייעו להפחית את השיתוף בחיידקים הקטלניים, כגון שטיפת ידיים לאחר איסוף צואת כלבים, או גם אחרי ליטוף."

למרות הסיכונים הפוטנציאליים של אלו שמחזיקים חיות בית , מחקרים רבים מצאו קשר בין בעלות על חיות מחמד למגוון רחב של יתרונות בריאות גופניים ונפשיים.

יתרונות אלה כוללים סיוע בהורדת לחץ הדם והרצון להתרועע עם אחרים.

كيفية جعل كلبك يتوقف عن لعقك: 11 خطوة (صور توضيحية) - wikiHow

מקור: דיילי מייל  (המאמר המלא)  קרדיט לתמונות : ar.wikihow.com