רמטכ"ל צה"ל: ההכנות לפעולות באיראן מתקדמות בקצב מהיר

אביב כוכבי, רמטכ"ל צה"ל, אמר על תפקידיו ומשימותיו של צה"ל רחוק מישראל ובקרבת ישראל, כי "תהליך ההיערכות למבצעים באיראן מתנהל כיום בקצב מהיר".

"חיל האוויר הישראלי השתפר בשנים האחרונות, אבל אנחנו עדיין צריכים להסתגל לעתיד", הוסיף כוכבי, בטקס מינוי מפקד חדש לחיל האוויר הישראלי.

על "פיגועי הטרור" נגד ישראל אמר הרמטכ"ל: "בשבועיים האחרונים סוכלו לא פחות מעשרה פיגועים בסיוע מודיעין ומבצעים. אנחנו מתמקדים יותר בסיכול הפיגועים. זהו ה- המשימה העיקרית של צה"ל כעת".

בהתייחסו למלחמות הקשורות לישראל בסוריה ובחלקים אחרים של המזרח התיכון, הוסיף כוכבי, "הגברנו את יכולתנו לבצע תקיפות אוויריות על האויב ונמשיך לעשות זאת, וחיל האוויר ימשיך למלא תפקיד מרכזי במלחמות אלו".

הוא הדגיש כי "לסדרת התקיפות היה תפקיד חשוב במניעת התפשטות הצבא האיראני בסוריה ובאיומים על ישראל ואזרחיה".

תומר בר, המפקד החדש של חיל האוויר הישראלי, אמר כי "חיל האוויר יהיה מוכן לפעילות במקומות קרובים ורחוקים".

רם בן ברק, ראש ועדת הביטחון ומדיניות החוץ של הכנסת, דיבר אף הוא על האפשרות להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור בארה"ב במקביל להחייאת הסכם הגרעין ואמר: "אני מקווה שנהיה מסוגלים להשפיע על האמריקאים, אבל בסופו של דבר זה הסכם בין האמריקאים לאיראנים". ישראל אינה צד.

בן ברק המשיך: "למרות שהאמריקאים מתחשבים בנו בחלק מהמקרים, אני מקווה שנצליח לשכנע אותם, אבל אני לא בטוח".

לפי הדיווחים, בקשתה של איראן להסיר את שמם של משמרות המהפכה מרשימת קבוצות הטרור הפכה כעת למכשול החשוב ביותר להשגת הסכם לחידוש הסכם הגרעין.

בר, נורקין וכוכבי

קרדיט: איראן אינטרנשיונל  קרדיט לתמונה: דובר צהל