מחקר אוסטרלי: כוס קפה של בוקר מגינה מפני מחלות קשות

ישנם יתרונות רבים שתוכלו להפיק משתיית כוס קפה בבוקר על בסיס יומי, וארגון הבריאות העולמי (NHS) קבע שמומלץ לשתות קפה כחלק מתזונה מאוזנת.

בנוסף לזאת שהוא מכיל קפאין, קפה מכיל מינרלים ונוגדי חמצון רבים, שכן כמה מחקרים מצאו שהוא יכול להפחית את הסיכונים לסרטן, השמנת יתר, סוכרת מסוג 2 ודמנציה, כך פורסם באתר "deleciousfood" הבריטי.

עם זאת, מחקרים אחרים מצאו ששתיית קפה מרובה עלולה להגביר את הסיכון לפתח לחץ דם גבוה, וה-NHS הזהיר כי שתיית יותר מארבע כוסות ביום עלולה להוביל ללחץ דם גבוה.

אבל מחקרים רבים הוכיחו ששתיית קפה מגינה מפני מחלות לב, מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים ממכון Baker Heart במלבורן הצביע על כך ששתיית שתיים עד שלוש כוסות קפה ביום עשויה להפחית את הסיכון למחלות לב ולהאריך חיים.

באופן כללי, החוקרים מצאו ששתיית שתיים או שלוש כוסות קפה בכל יום ,בהתאם לכמות הנצרכת על ידי הבריטים והאמריקאים הממוצעים, הייתה האופטימלית ביותר, ולאנשים אלו היה סיכון נמוך ב-10 עד 15 אחוז ללקות במחלת לב כלילית, אי ספיקת לב , או בהפרעת קצב לב או מוות מכל סיבה שהיא בתוך עשור.

הנתונים מצביעים על כך שאין להמנע מצריכת קפה יומית אלא יש לכלול אותה כחלק מתזונה בריאה לאנשים עם או בלי מחלות לב, אמר פרופסור פיטר קסטלר, מומחה במכון בייקר למחלות לב במלבורן, אוסטרליה, שהוביל את המחקר. 

מחקר אחר אישר שהתרכובות הביולוגיות בקפה יכולות להפחית דלקת ולשפר את הרגישות לאינסולין, מה שמוריד את רמת הסוכר בדם ומגביר את חילוף החומרים. הקפה גם מפחית את יכולת המעי לספוג שומנים, וחוסם קולטנים הקשורים לקצב לב חריג.

ידוע גם כי קפאין מדכא תיאבון, מה שעשוי להוביל לשיעורים נמוכים יותר של השמנת יתר ולמצבים בריאותיים נלווים. באופן כללי, אלו ששתו שתיים עד שלוש כוסות קפה בכל יום היו בעלי סיכוי נמוך יותר למות במהלך תקופה של 10 שנים.

קרדיט : אלנאס ניוז – מלבורן