חבר פרלמנט איראני: רוסיה וסין חוששות מהסכם הגרעין המחודש

למרות שגורמים רוסיים הכחישו את תפקידה של מוסקבה בהפסקת השיחות להחייאת הסכם הגרעין בווינה, חבר הפרלמנט האיראני ג'ליל רחימי דיבר על מה שהוא תיאר כ"פחדים של רוסיה וסין" לאחר החייאת הסכם הגרעין.

רחימי, חבר הוועדה לביטחון לאומי של הפרלמנט האיראני, הוסיף כי "אחת הסיבות להפסקת השיחות בווינה היא חששות של מדינות כמו רוסיה וסין שיודחו מהשוק המסחרי האיראני, לאור האפשרות שהסכסוך בין טהראן למדינות המערב יסתיים".

במרץ האחרון, שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הציב תנאים להחייאת הסכם הגרעין לפיהם היחסים הכלכליים והצבאיים של רוסיה עם איראן לא יושפעו לרעה מהסנקציות המערביות החדשות שהוטלו על רוסיה כתוצאה ממלחמתה באוקראינה, אך מאוחר יותר אמר כי הדרישות הללו הן בתחום של שיתוף פעולה גרעיני וכי מוסקבה השיגה ערבויות בעניין זה.

במקביל, פורסם כי גם סין הציבה תנאים דומים אך זה לא עשה הדים כמו הדרישה הרוסית . 

ראוי לציין כי השיחות הנוכחיות בווינה הוקפאו לעת עתה בשל דרישה איראנית שלא קשורה להסכם הגרעין. טהראן דורשת את הסרת משמרות המהפכה האיראניים מרשימת ארגוני הטרור, ואיראן קראה לאמריקה לספק ערבות כי לא תפרוש שוב מהסכם הגרעין, בנוסף להסרת כל הסנקציות.

ארה"ב מצדה סירבה לבקשת הערבויות ולהסרת כל הסנקציות. עוד נמסר כי הסרת משמרות המהפכה האיראניים מרשימת הטרור מותנית בסגירת נושא חיסולו של קאסם סולימאני בטהראן.

חבר הפרלמנט האיראני:

קרדיט: איראן אינטרנשיונל