הגרדיאן:סין פתחה במתקפות סייבר מסיביות על אוקראינה לפני המתקפה הרוסית

The Guardian: סין פתחה במתקפות סייבר מסיביות על אוקראינה לפני המתקפה הרוסית

מקורות מערביים חשפו כי סין פתחה במתקפות סייבר על מטרות צבאיות וגרעיניות של אוקראינה זמן קצר לפני המתקפה הרוסית, כך לפי דיווח שפרסם העיתון הבריטי "הגרדיאן".

ממשלת בריטניה אישרה כי המרכז הלאומי לאבטחת סייבר חוקר טענות שלפיהן יותר מ-600 אתרים, כולל של משרד ההגנה האוקראיני, היו נתונים לאלפי ניסיונות פריצה שתואמו על ידי ממשלת סין.

דובר ממשלת בריטניה אמר: "המרכז הלאומי לאבטחת סייבר חוקר את ההאשמות הללו עם השותפים הבינלאומיים שלנו".

ההאשמות מבוססות על דו"חות מודיעין שהגיעו לידי עיתונים מערביים, אולם שירות הביטחון האוקראיני הכחיש ביום שישי בערב כי סיפק כל מידע על התקיפות לכאורה.

חומות אש ורשתות

ג'יימי מק'קול, עמית מחקר במכון Royal United Services למחקרי הגנה וביטחון, אמר כי נראה כי הניסיונות המדווחים מתאימים לטקטיקה הסינית של סריקה לאיתור חולשות בתשתית IT כגון חומות אש ורשתות פרטיות וירטואליות.

"זה נראה לי שגרתי יחסית, אם זה נכון. זה אומר שכמה קבוצות האקרים סיניים הוקצו מחדש לאסוף מידע מודיעיני על הסכסוך באוקראינה, וזה מה שנראה שקרה במקרה הזה".

העיתון מסר שסדרה של דו"חות מודיעין, שלדעתו הוכנו על ידי מדינה אחרת, מפרטת את היקף הפריצה למטרות גרעיניות, שהגיעה לשיאה ב-23 בפברואר, יום לפני הפלישה הרוסית.

ב-18 במרץ, הנשיא האמריקני ג'ו ביידן הזהיר את מקבילו הסיני, שי ג'ינפינג, מפני "ההשלכות" אם סין תספק תמיכה חומרית לרוסיה במהלך המתקפה.

שי וולדימיר פוטין נפגשו בבייג'ינג עם תחילת אולימפיאדת החורף בפברואר, ופרסמו הצהרה משותפת שבה נאמר כי לקשרים בין שתי המדינות "אין גבולות". שי ופוטין גם הבהירו שהם מתנגדים לכל הרחבה נוספת של נאט"ו.

קרדיט: אלערביה   קרדיט לתמונה: דובר צהל