מחאה פקיסטנית לארה"ב על התערבותה בענייניה הפנימיים

דיווחים בפקיסטן כי משרד החוץ זימן את הממונה על שגרירות ארה"ב, אנג'לה אגלר, כדי להביע מחאה חריפה על ניסיונות של ארה"ב "לשנות את המשטר ולהתערב בענייניה הפנימיים של פקיסטן", וזאת על רקע הצבעת האי אמון הצפויה נגד ראש הממשלה, אימרן חאן, ביום ראשון.

חאן התלונן בימים האחרונים על "קונספירציה זרה", כאשר האופוזיציה פעלה יחד עם גורמים זרים כדי להפיל אותו. לטענתו, השגריר הפקיסטני במדינה זרה עדכן כי בכיר בממשל של אותה מדינה הבהירו ל כי הם לא מרוצים מהקשרים הקרובים של אסלאמבאד עם רוסיה וכי "היחסים ייפגעו אם חאן יישאר בתפקידו".

מוקדם יותר היום, התקיימה ישיבה של המועצה לביטחון לאומי של פקיסטן בראשותו של חאן ונאמר בה כי הדברים מהווים "התערבות בוטה" וכי השפה שבה נעשה שימוש מצד הבכיר הזר הייתה "בלתי דיפלומטית". בשל כך, הוחלט כי תועבר מחאה רשמית חריפה לאותה מדינה זרה.

בנאום שנשא הערב בטלוויזיה, האשים חאן כי ארה"ב היא המדינה שעומדת מאחורי האיום, אך מיד חזר בו. "ב-8 במרץ, או כנראה לפני זה ב-7 במרץ, קיבלנו מסר מארה"ב, לא, לא ארה"ב, אני מתכוון למדינה זרה אחרת", אמר ראש הממשלה, שהוסיף כי המסר היה "נגד האומה שלנו" ולא רק נגדו.

חאן גם האשים כי מאחר שהמכתב הגיע לפני שהאופוזיציה הגישה את הצעת אי האמון, שבו היא צפויה לזכות ברוב, מעיד על כך שהיה קשר עם המדינה הזרה. "אני אומר לאנשים שנכנסו לעסקאות האלה שזה יכתים אתכם לכל החיים", התריס. "העם לא ישכח ולא יסלח. הם גם לא יסלחו למי שמפעילים אתכם".

במחלקת המדינה האמריקאית הכחישו הערב את ההאשמות בפקיסטן בדבר איומים נגד ראש הממשלה חאן וכינו אותן "לא נכונות". מחלקת המדינה גם הכחישה כי ארה"ב מעורבת באופן כלשהו בהצבעה נגד חאן. "אנחנו מכבדים ותומכים בתהליך החוקתי בפקיסטן ובשלטון החוק".

Pakistan vs America(USA) || United States Vs Pakistan - YouTube

קרדיט : ערוץ הטלגרם מבט עולמי