כוחות רוסים נסוגים מאזור אסטרטגי בסוריה עקב נוכחות איראנית

הכוחות הרוסיים נסוגו ממתחם "מחסני מוהין" האסטרטגים ממזרח לחומס, שעליהם פיקחו במהלך השנים האחרונות, ונחשבים למתחם המחסנים הצבאיים השני בגודלו בסוריה, לאור התרחבות ההשפעה האיראנית שם.

داعش" يعلن السيطرة على مستودعات مهين بريف حمص ويقترب من الطريق الدولي

מקורות יודעי דבר אמרו לערוץ Syria TV כי 12 כלי רכב צבאיים רוסים ובהם 115 חיילי המשטרה הצבאית הרוסית ומיליציית וגנר, בנוסף למשאיות הנושאות חומרים לוגיסטיים וציוד תקשורת, נסוגו במהלך 48 השעות האחרונות מאזור המחסנים הצבאיים של מוהין ממזרח לחומס .

המקורות לא ידעו להסביר את הסיבה מאחורי הנסיגה הרוסית הפתאומית מהמתחם האסטרטגי הסורי והאם זה קשור למלחמה באוקראינה.

המקורות אישרו כי הנסיגה התרחשה לעבר נמל התעופה הצבאי של פלמירה, בחיפוי מסוקים רוסיים.

נסיגה זו עולה בקנה אחד עם הגדלת הנוכחות האיראנית המיוצגת על ידי מיליציית משמרות המהפכה וחיזבאללה הלבנונית , במחסנים ובסביבתם, שם הנסיגה הרוסית מאתר זה משמעו מסירתם למיליציות האיראניות, כך טוענים המקורות.
במהלך השנים האחרונות פיקחו הכוחות הרוסיים על מתחם מחסני מוהין האסטרטגים, בהם אוחסנו תחמושת ונשק מכל הסוגים והאתר היווה כנקודת אספקה ראשית לגורמים צבאיים הפרוסים בצפון סוריה.

ראוי לציין כי ביוני האחרון תגברו משמרות המהפכה האיראנים את נוכחותם במתחם המחסנים הצבאיים של מוהין תוך שהם דוחקים משם את כוחות גייס 5 , הנאמנים לפיקוד הרוסי בסוריה, שצמצם את סד"כ כוחותיו במקום, כך לפי מקורות יודעי דבר באתר "סוריה טי וי" .

המקורות אישרו כי "תגבורת איראנית, שכללה 27 כלי רכב צבאיים ו-80 לוחמים, הגיעה למתחם מחסני מוהין, דרומית מזרחית לחומס, לאחר שגייס 5 הוציא את לוחמיו שמנו 140 חיילים לכיוון העיר פלמירה".