"אסד לא יקריב את יחסיו עם איראן למען איחוד האמירויות ומדינות המפרץ"

המגזין " אקונומיסט " קבע בדיווח חדש כי ראש המשטר הסורי, בשאר אל- אסד , לא יקריב את יחסיו עם איראן , שתמכה בו במלחמתו נגד הסורים למען איחוד האמירויות ומדינות המפרץ .

הדו"ח, שכותרתו "האביב הגיע לבשאר ", קבע כי אין ראיות לכך שאסד עומד לנטוש את בעלת בריתו איראן תמורת הכסף שאיחוד האמירויות עשויה לספק כדי לבנות מחדש את מה שמכונת המלחמה שלו השמידה.

הוא הוסיף כי אין ביטחון שסוריה , הנשלטת על ידי דיקטטורה של משטר מושחת כמו אסד, תהיה גורם שיתרום ליציבות באזור, שכן היחסים האלטרנטיבים הללו לא ישנו דבר במשוואה.

המגזין ציין כי קבלתו של ראש המשטר הסורי באמירויות , בשמונה עשר לחודש זה, מצביעה על הירידה בהשפעה של ארצות הברית של אמריקה על בעלות בריתה באזור.

המגזין ציין כי אסד התכוון שעיתוי הביקור יחול במקביל ליום חגיגת תחילת המהפכה הסורית, מסר שסורים רבים לא פספסו, כפי שהיה היום לפני 11 שנים, עם תחילת ההפגנות בדרעא שבדרום סוריה.

העיתון הוסיף כי הפרשנות של האמירויות לביקור לא הייתה ברורה, שכן אסד רוצה לסחור ולבנות מחדש את ארצו ההרוסה, ואיחוד האמירויות רוצה להשקיע בפרויקטים בסוריה שעשויים להיות רווחיים, במיוחד בטרטוס.

היחסים בין משטר אסד למדינות המפרץ היו עדים לנתק מתמשך במשך כמעט שבע שנים, אך מאז 2018, חלק מהמדינות החלו לשקם את היחסים בהדרגה, והראשונה שבהן היא איחוד האמירויות הערביות , שפתחה מחדש את שגרירותה בדמשק.

"إيكونوميست": بشار الأسد لن يضحي بعلاقاته مع إيران لأجل الإمارات ودول الخليج

קרדיט : אלדוראר