האם שעון קיץ קבוע מזיק לבריאות?

המעבר העונתי לשעון קיץ גורם יותר נזק לבריאות האדם מאשר תועלת, כך טוען ה- הוול סטריט ג'ורנל , המצטט קבוצה של מדענים המתמחים בנושא השינה. 

במשך שנים חוקרים מתלוננים על שינוי השעות הדו-שנתי, ואומרים ששינוי של שעה אחת בלבד קשור לשלל השפעות בריאותיות שליליות, כולל סיכון מוגבר להתקף לב ושבץ מוחי. 

אבל כשהסנאט האמריקני העביר לאחרונה הצעת חוק להפיכת שעון הקיץ לצמיתות, מומחי שינה אף החלו להיות מודאגים יותר, ואמרו שהם בחרו בזמן הלא נכון.

"כשהשעונים נעים קדימה, השעונים הפנימיים שלנו לא משתנים אלא נאלצים לעקוב אחר שעון הקהילה במקום השמש, בדומה לתשישות החברתית התמידית של נסיעות המכונה גם ג'ט-לג", הסביר מוחמד עדיל רישי, רופא ריאות ורופא שינה מאוניברסיטת אינדיאנה.

המתנגדים מציינים שאחת הבעיות הגדולות של שעון הקיץ היא שבחורף השמש תזרח מאוחר יותר ותלמידי בית ספר רבים ילכו לבית הספר בחושך.

במערב, באזור הזמן המזרחי של אינדיאנה, למשל, השמש לא תזרח בחורף עד סביבות השעה 9 בבוקר, לדברי ריצ'י.

"לכן, הילדים האלה נמצאים שעתיים מחוץ לשעון הביולוגי שלהם", הוסיף.

"יותר מדי אור בערב קשור לסיכון מוגבר לסוכרת ולחץ דם גבוה", ציין ריצ'י.

נתונים ממחקרים אחרים הראו השפעה שלילית של תאורת לילה על הבריאות, שכן המעבדה של ד"ר ריצ'י פרסמה מחקר המצביע על כך שאנשים בריאים שישנו עם תאורה מתונה לאורך כל הלילה הראו עלייה בקצב הלב במהלך הלילה ועלייה בתנגודת לאינסולין למחרת. לעומת אנשים שישנו בחדר חשוך לחלוטין.

ריצ'י מקווה שמומחי שינה יוכלו להשפיע על ההחלטה לקביעת שעון קיץ תמידי כאשר בית הנבחרים האמריקני מקיים דיונים פומביים על הצעת החוק.

שעון הקיץ הוא שינוי השעה הרשמית לתקופה של מספר חודשים בכל שנה. השעונים הרשמיים מאופסים בתחילת האביב, כאשר המחוגים מתקדמים שישים דקות.

التوقيت الصيفي في فلسطين 2022, ومن المنتظر أن ينتهي العمل بالتوقيت الشتوي في

קרדיט : אלחורה ורשתות חברתיות