בריטניה: שכירי חרב מקבוצת ווגנר הרוסית קבלו הוראה לחסל את זלנסקי

המערב ממשיך לשרוף מקורות מודיעין לטובת סיכול כוונות רוסיות נגד אוקראינה . אחרי שהנשיא האמריקאי חושף כוונות חשאיות רוסיות לפעולות צבאיות ספציפיות ממשיכה גם ממשלת בריטניה לחשוף מידע סודי שהשיגו שרותי הביון שלה .

הקבוצה הצבאית הפרטית הרוסית וגנר "הוקצתה" להתנקשות בנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי,כך נחשף  בהצהרה שפרסם משרד החוץ ביום חמישי.

הצהרת משרד החוץ הבריטי כללה סנקציות חדשות על יחידים וישויות רוסיים חדשים, כולל וגנר, כאשר הממשלה קבעה כי קבוצת שכירי החרב הרוסית קבלה אחריות על התנקשות בזלנסקי.

ממשלת בריטניה לא סיפקה ראיות או פרטים אחרים בהצהרה שהודיעה על הכללת 65 גופים ויחידים רוסיים ברשימת הסנקציות, בתגובה לפלישת רוסיה לאוקראינה.

בשבועות האחרונים, גורמים בריטיים הביעו דאגה לגבי שלומו של זלנסקי בתוך המלחמה באוקראינה, עם דיווחים בתקשורת על ניסיונות התנקשות בחייו.

בפברואר האחרון דיווח העיתון הבריטי " הטיימס " כי 400 שכירי חרב רוסים של וגנר שהו בבירת אוקראינה, קייב, במטרה לרצוח את הנשיא זלנסקי, כהכנה להישתלטות רוסיה על אוקראינה.

העיתון אומר כי לגורמים בקבוצת וגנר יש הוראה מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לחסל את זלנסקי ו-23 אישים ממשלתיים נוספים כדי לאפשר למוסקבה להשתלט על שכנתה ממזרח אירופה.

לפי הוול סטריט ג'ורנל , האיחוד האירופי הטיל סנקציות על קבוצת וגנר, שהיא מאשימה בהיותה ממונה מטעם משרד ההגנה הרוסי על החיסול. הקרמלין הכחיש שוב ושוב כל קשר רשמי לקבוצה.

The Wagner Paramilitary Group היא חברה פרטית המעסיקה לוחמים המשתתפים בלחימה בסכסוכים אזרחיים ברחבי העולם, ופעילה באוקראינה משנת 2014 לתמיכה בגורמים בדלנים פרו-רוסים במזרח אזור דונבאס, ובעבר נכחה בסכסוכים בתוך מדינות ערב.

מקור המכיר את פעילותה של "קבוצת וגנר" אמר לעיתון "טיימס" כי בין 2,000 ל-4,000 שכירי חרב כבר הגיעו לאוקראינה בינואר האחרון, כאשר חלקם התפרסו באזורים הבדלניים של דונייצק ולוהנסק, בעוד 400 אחרים נכנסו מבלארוס. ועשו דרכם לבירה.

יממה לפני פלישת רוסיה לאוקראינה, שני גורמי ביטחון אירופיים בכירים אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי שכירי חרב רוסים בעלי ניסיון בלחימה בסוריה ובלוב חדרו בחשאי לשני האזורים שהתבדלו במזרח אוקראינה.

בתחילת מרץ דיווח ה"טיימס " כי הנשיא האוקראיני שרד לפחות שלושה ניסיונות התנקשות.

העיתון הלונדוני דיווח כי מוסקבה שלחה שתי קבוצות שונות של שכירי חרב, ווגנר והכוחות המיוחדים הצ'צ'נים, כדי לחסל את הנשיא האוקראיני.

העיתון ציין ששכירי החרב של ואגנר בקייב ספגו אבדות כה כבדות במהלך ניסיונותיהם להתנקש בחייהם של זלנסקי, עד שהם הוטרדו ממידת הדיוק של המידע על תנועותיהם  של האוקראינים.

About 80,000 Russian Troops Stay near Ukrainian Border

קרדיט : אלחורה ורשתות חברתיות