עיראק: מלאי החיטה במחסנים מספיק רק ל-3 חודשי צריכה

היום, יום שלישי, חשף משרד החקלאות העיראקי תכנית להרחבת שטחי גידול החיטה כדי להגיע להספקת הדרישה המקומית העצמית, תוך שהוא מציין שהמלאי הנוכחי שבמחסני המדינה יספיקו רק לשלושה חודשי צריכה.

שר החקלאות העיראקי, מוחמד מהדי אל-חפאג'י, אמר כי קציר החיטה לעונה זו שאנו מצפים יגיע ל-3 מיליון טון, ירידה של 500,000 טון בהשוואה לשנה שעברה, וציין כי "קיים מלאי שוטף בחסני הממשלה לתקופה שאינה עולה על שלושה חודשי צריכה."  עוד אמר כי ישנה תכנית להרחיב בעונה החקלאית הבאה  את שטחי הגידול כך שנצליח לספק את הצריכה העצמית של עיראק. 

בנוסף, אוקראינה הזהירה מפני האפשרות של פגיעה באספקת מזון ויבולים לרחבי העולם. אוליי אסטנקו, יועצו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אמר בשבת שמאגרי המזון במדינה יספיקו לשנה אחת.

עם זאת, הוא הזהיר כי ייתכן שלא יהיו מספיק יבולים לייצוא אם המלחמה תפריע לחקלאות.

"לאוקראינה יש מספיק מאגרי תבואה ומזון לשנה, אבל אם המלחמה תימשך, היא לא תוכל לייצא תבואה לעולם, ויהיו בעיות", הסביר והוסיף כי אוקראינה היא יצואנית החיטה החמישית בגודלה בעולם.

הוא גם ציין בראיון לטלוויזיה, לפי מה שדווח ברויטרס, כי התמיכה שהגיעה מהמערב פיצתה על ההפסדים שנבעו מאובדן ההכנסות מיצוא תבואה במטבע קשה.

אביר אטיפה, דוברת תכנית המזון העולמית, אישרה מצידה לרשת אלערביה שמצב המזון באוקראינה קשה.

אזהרות אלו מגיעות כאשר העולם החל, מאז פרוץ הסכסוך, לרשום עלייה במחירי מוצרים בסיסיים רבים, בעיקר חיטה.

קרדיט : אלערביה