חיזבאללה מגייס את צעירי מחוז קונייטרה לפרויקטים איראניים באזור

איראן וחיזבאללה ממשיכים במאמצים להתבסס לאורך גבול הגולן עם ישראל ולשם כך מגייסים רבים מצעירי מחוז קונייטרה השכן. תמורת התגייסות הצעירים הם מקבלים מהאיראנים אפשרות לסחור בסמים באזור המביא להם הכנסה כספית וממריץ אותם לבצע משימות שהאיראנים מטילים עליהם שעיקרם איסוף מודיעין על כוחות צה"ל הפועלים במרחב הגולן.

מקורות תקשורת מקומיים אמרו כי מיליציות מקומיות גויסו על ידי חיזבאללה הלבנוני לעבודה עבור הפרויקט האיראני במחוז קוניטרה, וכי למיליציות אלו הוענקו סמכויות רחבות במחוז בתמורה לביצוע משימות מיוחדות לטובת הפרויקט האיראני באזור.

ארגון האופוזיציה המרכזי בדרום סוריה – "איגוד אחראר חוראן" – “تجمع أحرار حوران” המקומי, חשף כי בין המיליציות הפועלות עבור חיזבאללה, נמצאת מיליציית איאד אל-פויראן" –  “إياد الفويران”  הפועלת באזור בכפר קרקס – قرقس.

הארגון הוסיף כי מיליציית "איאד אל-פויראן" עצרה  צעירים רבים באזור באשמת השתייכות לצבא סוריה החופשי בעבר,  כמו כן המיליציה סיפקה דיווחים תקופתיים לכוחות המשטר ואנשי חיזבאללה הפועלים במחוז  על פעילותם של כמה מתנגדים באזור.

בתמורה המשטר נתן למפקד המיליציה  תפקיד בסהר האדום הסורי, והם אפשרו לו לפתוח בית מרקחת בעיירה עין אל-תינה כדי להקל על תהליך המכירה וההפצה של כדורים נרקוטיים, בנוסף למרכז מכירת דלק בקרקס בפיקוח של אחיו, שבאמצעותו מקדמים מכירת כדורים וחומרים נרקוטיים, בתמורה לשירותים שסיפק למשטר.

האסיפה ציינה כי אל-פויראן גויס על ידי אבו-לאית' אל-קריאן, שנחשב לאחד המפקדים הבולטים של חיזבאללה בנפת קוניטרה, ובעל קשרים ישירים עם מפקדי שטח של חיזבאללה.

אלפויראן גם מתאם עם אנשי חיזבאללה את פעילותם לאזורי הגבול עם ישראל בגולן הסורי. 

על פי מקורות יודעי דבר המיליציה הסורית של אלפויראן פעילה בכפרים ובעיירות עין אל-תינה, אל-דאוויה, נבה אל-סכר, סוויס ועין פריחה, שבאזור הכפרי הדרומי של מחוז קוניטרה.

חיזב אללה

קרדיט: זייתון