מספר רב של מערכת ההגנה האווירית "פטריוט" הועברו מארה"ב לסעודיה

דיווח של הוול סטריט ג'ורנל , שציטט בכירים אמריקאים, טוען כי ממשלו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן העביר בחודש שעבר מספר רב של מערכת ההגנה האווירית "פטריוט" לסעודיה, בהמשך לבקשתה הדחופה של הממלכה.

אחד הגורמים הרשמיים אמר כי ההעברות ביקשו להבטיח שסעודיה תקבל מערכת הגנה הדרושה לה בכמות מספקת כדי להדוף התקפות מל"טים וטילים המשוגרים על ידי החות'ים הנתמכים על ידי איראן בתימן.

החות'ים ירו ביום ראשון מטח נרחב של טילים  וכן שיגרו מל"טי נפץ שתקפו מתקני אנרגיה חיוניים בערב הסעודית, מה שהוביל לשריפה באתר אחד ולהפסקה זמנית של הפקת הנפט באתר אחר.

האספקה ​​האמריקאית הגיעה בעקבות פנייתה של סעודיה, בסוף השנה שעברה, לקבל עוד טילים מיירטים, לאחר מחסור משמעותי, שהיה להם ,  בהם.

העיתון אומר כי יחסי ארה"ב-סעודי הידרדרו מאז כניסתו של ביידן לתפקיד עקב החלטת הבית הלבן להסיר את החות'ים מרשימת אירגוני הטרור, ויחסיו של נשיא ארה"ב עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן.

הדרישה הסעודית ליותר מערכת "פטריוט" היא כבר מזמן נקודת מחלוקת בין וושינגטון לריאד, מה שמכעיס בכירים סעודים, לפי ה-"וול סטריט ג'ורנל".

על הסיבה לעיכוב באספקה, הסבירו גורמים אמריקאים כי "ההחלטה לשלוח את המיירט ארכה חודשים בגלל הביקוש הרב לנשק מצד בעלות ברית אחרות בארה"ב והצורך לעבור את הבדיקה הקבועה, לא בגלל שהבית הלבן התעכב באישורו בכוונה. "

בכיר אחד ציין כי המיירטים וכלי הנשק האחרים שנשלחו לסעודיה הועברו ממאגרי ארה"ב במקומות אחרים במזרח התיכון.

הגורמים סברו כי אספקת מיירטי הפטריוט לא תפתור את המתיחות ביחסים בין שתי המדינות, שכן ארה"ב מקווה שסעודיה תגביר עוד את הפקת הנפט כדי למתן את העלייה במחירי הגולמי לאור הפלישה הרוסית לאוקראינה.

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, אמר כי ארה"ב מגנה את הפיגועים בסעודיה ביום ראשון.

סעודיה שואפת להיחלץ מהסכסוך בן שבע השנים בתימן שגבה עשרות אלפי קורבנות ודחף מיליונים לסף רעב. 

התקפות החות'ים על ערב הסעודית מסכנות את שדות התעופה ומתקני הנפט של הממלכה וגרמו למותם של כמה אזרחים.

 

קרדיט לתמונה: elbalad.news