לא מצליחים להפסיק? איך להיפטר מהתמכרות למתוקים ולהקפיד על תזונה בריאה

* אנשים רבים ברחבי העולם סובלים מהתמכרות למתוק, כינוי שניתן לאותה תשוקה לסוכר ולמאכלים בעלי טעם מתוק * התמכרות מסוג זה היא אחת הסיבות העיקריות הפוגעות בהקפדה על תזונה בריאה, או על אחת מסוגי הדִיאֵטָה *

התמכרות למתוקים

מומחים אומרים שאם אתה הולך יותר מדי מבלי לאכול, הגוף שלך יחשוק בדלק המהיר ביותר שהוא יכול לחשוב עליו, כמו דגנים מזוקקים וסוכרים פשוטים. אלה ידועים גם כפחמימות ריקות כמו צ'יפס, כמו גם ממתקים ועוגיות.

למרות שהתשוקה למתוק נובעת בדרך כלל מהצורך של המוח שלך ב"פרס", ולא מהצורך של הגוף שלך במזון עשיר בסוכר, יש כאלה שלא יכולים לשלוט בעצמם מול ממתקים ומאבדים שליטה לחלוטין, בגלל העדפתם לטעם זה. באופן שעשוי להידמות להתמכרות.

מה שגרם לתופעה הזו להתגבר הוא שהסוכר היום הפך למרכיב חיוני בתעשיית המזון מכל הסוגים בעידן המודרני שלנו. אז אם אתה מגלה שאכילת חטיפים מתוקים גורמת לך להשתוקק ליותר מהם, אתה לא לבד.

איך להפסיק את ההתמכרות למתוקים

אם אתם משתוקקים לסוכר, וסובלים מהתמכרות למתוק, הנה כמה דרכים לאלף את התשוקות הללו ולהפחית בהדרגה את הצורך שלכם בתזונה מתוקה:

1- אל תמנע את עצמך לחלוטין.

אכלו מעט ממה שאתם חושקים בו, אולי ביסקוויט קטן או ממתק בגודל בינוני, ולהנות במקצת ממה שאתם אוהבים יכול לעזור לכם להפסיק להרגיש מקופחים ולספק תשוקות.

2- שלבו מזונות:

למשל, אם אתם חובבי שוקולד, תמיד תוכלו לטבול בננה ברוטב השוקולד, זה ייתן לכם את מה שאתם חושקים בו, ובמקביל להרגיע את התשוקה לסוכר במשהו בריא שיספק לכם את הרכיבים התזונתיים הדרושים.

3- צום מלא ללא סוכר:

הימנעות מכל מיני סוכרים פשוטים מועיל עבור אנשים מסוימים. אבל זה אף פעם לא תהליך קל, ובדרך כלל 48 עד 72 השעות הראשונות הן הקשות מכולן.

חלקם מגלים שכך הם מפחיתים את התשוקה שלהם לסוכר ומרגישים טוב יותר לאחר מספר ימים.

4- לאכול פירות:

שמור תמיד פירות בהישג יד, מכיוון שזה עלול להשביע את התשוקה שלך לסוכר, תקבל סיבים וחומרים מזינים עם קצת מתיקות, ותצטייד במזונות כמו אגוזים, זרעים ופירות יבשים כדי שתקבל את הטעם הטעים יחד עם היתרונות התזונתיים הדרושים לבְּרִיאוּתכם.

קרדיט: סטפ ניוז