אוקראינה מקבלת מבריטניה את הטיל הנ"מ הנישא כתף המהיר מסוגו בעולם

לאור דרישתו הנואשת של נשיא אוקראינה- זלנסקי מהמערב לאכוף אזור אסור טיסה מעל שמי מדינתו , וחוסר רצונם של המערב לעשות זאת מחשש פן תתלקח מלחמת עולם בינם ובין רוסיה , החליטה בריטניה, בעצה אחת עם האמריקאים לתת לאוקראינה נשק חדיש ביותר שיסייע למנוע את פגיעתם הרעה של מטוסי הקרב הרוסים.

שר ההגנה הבריטי, בן וואלאס, הודיע ​​כי בריטניה תספק לכוחות המזוינים של אוקראינה את Starstreak  , מערכת טילים נגד מטוסים מהירה , ויותר מ-4,000 טילים נגד טנקים.

StarStreak: 3 in 1 Missile - YouTube

טיל זה הוא הטיל המהיר ביותר מסוגו בעולם , טס במהירות פי שלושה ממהירות הקול, שוקל רק 14 ק"ג, נועד לספק הגנה אווירית צמודה מפני איומי אוויר קונבנציונליים, וניתן לשיגור ידני על ידי כוחות  קרקעיים, ומערכותיו יכולות להיות מותקנות גם על כלי רכב או מסוקים או ספינות חיל הים.

ההודעה של משרד ההגנה הבריטי הגיעה לאחר פגישה של שרי ההגנה של נאט"ו בבריסל אתמול (רביעי).

מזכ"ל הברית, ינס סטולטנברג, כינס את הפגישה, בתגובה לפלישה של פוטין לאוקראינה .

בהיותו בבריסל, שר ההגנה בן וואלאס קיים גם פגישות עם נציגי ארצות הברית, צרפת, גרמניה, איטליה, טורקיה, קנדה, סלובקיה, שוודיה וצ'כיה.

בריטניה מספקת לאוקראינה מספר הולך וגדל של כלי נשק מאז החלה פלישת פוטין ב-24 בפברואר 2022.

בעבר נשלחו לאוקראינה 2,000 טילי נ"ט (NLAW) מהדור הבא האנגלו-שוודי הקל , שהיו חיוניים להגנה על הערים הגדולות כמו קייב וחארקוב.

מדינות מערביות אחרות גם מספקות לאוקראינה נשק כמו 300 טילי נ"ט  Javelin ששלחה וושינגטון כחלק מחבילה של 350 מיליון דולר לתמיכה בהגנה של אוקראינה.

הטילים, שמחירם 80,000 דולר ליחידה, זכו לכינוי סנט ג'וולין בגלל יעילותם.
הולנד שולחת 200 טילי נ"מ סטינגר ו-50 משגרי טילים פנצרפאוסט 3 עם 400 טילים .

גרמניה גם התחייבה לשלוח -1,000 טילים נגד טנקים ו-500 טילי סטינגר .

זה קרה לאחר שהמדינה ביטלה את האיסור שלה על ייצוא נשק לאזורי סכסוך.

גם בלגיה ושוודיה שולחות נשק נגד טנקים, הפעם הראשונה ששוודיה שולחת נשק למדינה המסתבכת בסכסוך מזוין מאז שברית המועצות פלשה לפינלנד ב-1939.

כוחות רוסים לא הצליחו עד כה להשתלט על קייב, למרות עליונותם הצבאית, כאשר כמה מומחים צבאיים אמרו כי הפלישה של פוטין מדשדשת, וצבא ארה"ב העריך שבין 5,000 ל-6,000 חיילים רוסים שנהרגו, אך הכוחות המזוינים האוקראינים אומרים כי המספר הוא יותר מ-12 אלף, ועד כה נהרגו בסכסוך 1,300 חיילים אוקראינים.

UK sends Ukraine world's fastest surface-to-air missile - DailyNationToday