המודיעין האוקראיני: רוסיה העבירה 150 לוחמים סורים לשטחינו

היום, יום חמישי, חשף המודיעין האוקראיני כי רוסיה העבירה עשרות מתנדבים סורים משדה התעופה הצבאי חמיימים לאוקראינה, כדי להילחם לצדה.

העמוד הרשמי של מנהלת המודיעין האוקראינית פרסם פוסט בפייסבוק בו נכתב כי הרוסים העבירו ביום שלישי 150 לוחמים סורים מבסיס חמיימים, שבצפון מערב סוריה, לאוקראינה, תוך ציון כי הוחלט בבסיס לשלוח 300 לוחמים ביום לשדות הקרב באוקראינה.

המנהלת ציינה כי "לרוסים יש תכניות להעביר נשק, ציוד צבאי ומשאבים אחרים מסוריה לרוסיה ובלארוס, בעתיד הקרוב, כדי לתמוך בכוחות הרוסיים הפולשים".

המנהלת הוסיפה כי רוסיה הבטיחה ללוחמים הסורים כי משימותיהם יוגבלו ל"שמירה על הביטחון" באזורים שבשליטתה, בעוד שדיווחים הצביעו על כך שלאחרונה הגיעו לידיעת המתנדבים כי רוסיה מתכננת לערב אותם ישירות בפעולות האיבה, אשר "באופן משמעותי הפחית את רוח הלחימה שלהם".

המודיעין קבע כי למעלה מ-30 לוחמים סורים – שנפצעו במהלך הקרבות באוקראינה – הגיעו לבסיס הצבאי "חמיימים" מרוסיה, וכי הייתה לכך "השפעה שלילית על המורל של שאר המתנדבים, מה שגרם לחלקם לחזור בהם מבקשתם להתנדב, ואחרים פגעו בעצמם בכך שלא יצטרכו ללכת להילחם".

חלק מהמתנדבים הסורים רואים ביציאה לרוסיה ובלארוס ומשם לאוקראינה הזדמנות להגיע למדינות האיחוד האירופי ולקבל מקלט, אך המודיעין לא אישר כי נרשמו כבר מקרים כאלו.

ביום שישי האחרון אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי מוסקבה פרסה "שכירי חרב סורים" להילחם לצדה באוקראינה, שעות לאחר שהודיע ​​נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי פתח את הדלת למתנדבים להילחם לצד כוחותיו באוקראינה.

העיתון האמריקאי "הוול סטריט ג'ורנל" אישר קודם לכן שגיוס המתנדבים ללחימה באוקראינה נמצא בעיצומו, מידע שאושר על ידי משרד ההגנה ( הפנטגון ).

מוקדם יותר החודש פרסמה סוכנות בלומברג דו"ח המשווה תמונות של ערים שהופצצו ע"י רוסיה באוקראינה לאלו שהופצצו בסוריה, וציין כי ההפצצה הרוסית חסרת הבחנה בסוריה הרגה אלפי אזרחים ואילצה כ-1.4 מיליון בני אדם לברוח.

ב-24 בפברואר פתחה רוסיה במבצע צבאי באוקראינה , שגרר אחריו תגובות בינלאומיות נזעמות והטלת סנקציות כלכליות ופיננסיות חמורות על מוסקבה .

רוסיה דורשת מאוקראינה  לנטוש  כל תכנית להצטרף לישויות צבאיות, כולל ארגון האמנה הצפון-אטלנטית ( נאט"ו ), כדי לסיים את הקרבות, ודורשת  מקייב  להיות ניטרלית לחלוטין.

קרדיט : סוריה טי וי