רגע של צחוק לפורים : שמח ברשתות הערביות והאיראניות

מכונת התעמולה האיראנית עובדת ללא הרף, לפעמים הם עושים עבודה טובה, ואפילו טובה מאוד, לפעמים פחות, אבל הם לא נחים לרגע, ומנצלים כל הזדמנות להעביר את המסרים הנכונים לקהלי היעד שלהם, בשלל צורות ואפיקים.

אבל לפעמים הנדסת התודעה של המשטר האיראני, לוקחת אותנו למחוזות הזויים, שלא לומר מצחיקים.
בעקבות מתקפת הטילים של משמרות המהפכה על מבנים בעיר ארביל, בירת כורדיסטן העירקית, האיראנים משחררים את כל השופרות והכלים של מכונת התעמולה והנדסת התודעה שלם לומר את דברי המשטר בכלי התקשורת וברשתות החברתיות.

אבל המבקרים את התנהלות משטר האייתוללות, לא משאירים את דברי שופרות התעמולה של האיראנים ללא מענה, וברשתות החברתיות מתנהלת לה מלחמה מעניינת ולפעמים משעשעת.

אחד המבקרים שלא מפחד להיחשף בשמו, ולא מפחד לומר את דעתו ומטיח ביקורת לפעמים חריפה, ולפעמים עוקצנית, ששמה ללעג את המשטר האיראני ובכיריו, זה עיראקי כורדי בשם שאהו קרדאסי (شاهو القرةداغي = Shaho Qaradaxi) עיתונאי חוקר ואנליסט פוליטי, בעל תואר שני ביחסים בין לאומיים (והוא לא טורח להזכיר שלמד גם משפטים).

בתגובה למתקפת הטילים האיראנית על ארביל, הוא צייץ, ביום שלישי ה 15, במרץ בחשבון הטוויטר שלו , ציוץ שבו הוא שואל מה תהייה התגובה הישראלית להצלחת טהראן, בהריגת אחד מקציני המוסד, והוא צירף תמונה עם תיוג שם: #هانيرمزي (האנירמזי) שלטענתו, המידע הוא לפי מקורות המקורבים למוסד.

בהודעות קודמות הוא לועג "לרשימת השמות של קציני המוסד" שהופצה ע"י האיראנים, כשמות של אנשי מוסד שנהרגו בהתקפה על ארביל, ולרשימת "חמשת יעדי המוסד" בפעילותם בארביל, וצוחק על דברי בכירים איראנים ושופרות התעמולה המקשקשים מאז ההתקפה ללא הרף.

הוא נוזף בדיפלומטים עיראקים, איראנים וכורדים, שמכשירים את התקיפות האיראניות על כורסיטן ועיראק, ולא עושה "הנחות סלב" למפקדי משמרות המהפכה, שגרירים, ואייתוללות.

רק שהציוץ עם התמונה והשם, גרמו לסערת צחוק ולעג ברשת.
כי התמונה היא תמונה של השחקן המצרי האני רמזי (هاني رمزي) מתוך סרט קומדיה מצרי משנת 2005, בשם "אבו אל-ערבי" (أبو العربي = Abu Al-Arabi).

כמובן שרבים בעולם הערבי זיהו את התמונה, אמנם לא כולם הבינו את הלעג וכלפי מי הופנה, אבל החגיגה גדולה, ואפילו השחקן האני רמזי עצמו, הצטרף לחגיגה, ובחשבון הפייסבוק שלו, ומוסיף סרקזם על סרקזם, ופונה לקרדאסי ומבקש ממנו לתקן את שמו של הקצין, מהאנרמזי, לשהיד אבו אל-ערבי.

רק לחשוב על זה שהשם המוצע "לקצין המוסד" המומצא של האיראנים, הופך להיות "השהיד הערבי" מצית גלי צחוק ולעג נוספים.

כבר הרבה זמן לא צחקתי ככה מצחוק, לעג והטרלות שעושים לאיראנים, ולא מתנגדי משטר גולים, אלא בכל העולם הערבי, באמת רגע פורימי לכבוד חג פורים.

אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו, ולהודות לדמוי המן חיוור של ימינו – המנהיג העליון ולשליחי המצווה מטעמו, אנשי משמרות המהפכה,
שהצליחו לכבוד חג פורים, לשמח את עם ישראל היושב בציון ולגרום לנו לצחוק בזכות הקשקשת הנלעגת הנלוות לפעולת תקיפה נגד ישראל, המתבצעת בכורדיסטן הרחוקה, ולעזור לכל השכונה המזרח תיכונית, להפוך את מכונת התעמולה האיראנית ללעג וקלס.

תמונת השחקן המצרי האני רמזי (هاني رمزي) מתוך סרט קומדיה מצרי משנת 2005 שהאיראנים טענו כי האיש קצין מוסד שנהרג באירביל:

קרדיט : ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון       קרדיט לתמונה: מתוך סרט מצרי