השבוע שבין ה-9.3.22 ל- 16.3.22 אצל שכנינו הפלסטינים

האלימות בשטח נמשכת, ולקראת הרמדאן המתיחות גוברת כך נמסר על הרוג ושני פצועים במהלך פעילות מעצרים במחנה הפליטים בלאטה בגזרת שכם. הרוג נוסף נרשם בעימותים אלימים בפעילות מעצרים במחנה קלנדיה. וגם מקומה של ג'נין לא נפקד השבוע מרשימת ה"שהידים". מחבל שפתח באש לעבר כוח ישראלי חוסל אף הוא, כשהאירוע כולה לווה בהתפרעויות אלימות וירי מאסיבי.

הנה כתבה על ההרוגים והעימותים:

לצד זאת, יצויין הרג חמוש בדוי ברהט לאחר שפתח באש לעבר כוח מסוערב. בהקשר זה תצויין גם ההערכות ל"יום האדמה" ב- 30 מרץ. בעזה הכריזו על הקמת ועדה לסולידריות עם ערביי ישראל.
במישור הפנימי, יצויין הסבב השני של בחירות מוניציפליות באיו"ש שתתקיימנה ב- 26 מרץ. הפעם יתקיימו בחירות גם בערים הגדולות דוגמת שכם, חברון וראמאללה. בפת"ח הוכרז על גיוס כללי בעקבות הכישלון בסבב הראשון מול הרשימות העצמאיות. הבחירות יכללו 50 ישובים[ ומנגד ב- 29 ישובים נקבעה רשימה אחת מוסכמת.

הנה תמונות מעימות טלויזיוני בין המתמודדים לראשות עיריית ראמאללה:

במישור הכלכלי: האיחוד האירופי מעכב העברת סיוע לרש"פ בשל המשך ההסתה בספרי הלימוד, והרש"פ ממשיכה להתקשות לממן את פעילות המנגנון המנופח שיצרה. בעקבות זאת, המורים באיו"ש משביתים לימודים מדי יום בשעה 10:30 בשל אי תשלום מלוא שכרם. כן, התקיימה הפגנת מחאה בראמאללה בשל העיכוב בתשלום קצבאות הנזקקים לשירותי הרווחה.

הנה תמונות:

בנוסף, יצוינו התייקרויות במספר מוצרי יסוד, ובראשם הלחם שעלה מ2.5 ₪ לק"ג עד כדי 4.5 ₪. כדי לבלום את ההתייקרות, הודיעה הממשלה על ביטול המע"מ על הלחם למשך 3 חודשים. התייקרות חדה נרשמה גם במחירי המלט והברזל לבניה. ובעזה עלה בחדות מחיר החשמל המיוצר ע"י בגנרטורים הפרטיים בשל התייקרות מחיר הסולר. כדי למנוע את התייקרות המלט עצרו אנשי החמא"ס עשרות סוחרים בטענה שייקרו את המחירים בשיעור חד מדי.

הנה כתבה על עליית המחירים:

ובתחום הפלילי: בעיירה טמון הסמוכה לג'נין הוצת רכב של מחבל משוחרר. הרקע לא ברור. הנה תמונות

פורים שמח ושבת שלום

קרדיט: יעקב סבג – לשעבר יועץ לענייני ערבים ביחידות המנהל האזרחי בעזה ואיו"ש