אחד המתקנים המרכזיים ביותר של הצבא האוקראיני הותקף. פרטים

המרכז הבינלאומי לשמירת שלום ולביטחון במערב אוקראינה, שהותקף הבוקר בהפצצה של חיל האוויר הרוסי, הוא אחד המתקנים המרכזיים ביותר של הצבא האוקראיני וסמל לשיתוף הפעולה הביטחוני בין אוקראינה לבין מדינות נאט"ו בשנים האחרונות.

מרכז האימונים הקרביים של ינוריב, שמו הנוסף של המתקן הצבאי, שוכן במרחק של כ-15 ק"מ מהגבול עם פולין וכ-60 ק"מ צפון מזרחית לעיר לביב. הוא מתפרש על פני שטח של 391 קמ"ר ומכיל מחנות שיכולים לאכלס קרוב ל-1,800 חיילים, מתקני אימונים עבור יחידות ארטילריה, שריון, הגנה אווירית, הנדסה ותקשורת לצד מתקני ספורט ומטווחי ירי באש חיה.

אחד המשימות המרכזיות בבסיס היא הכשרת חיילים למשימות של שמירת שלום ברחבי העולם. המתקנים מאפשרים הכשרות בתחומי הסיור, תצפיות, פירוק מוקשים, סיוע והצלה, ליווי פליטים וליווי אח"מים, תקשורת, יחידות לתגובה מהירה ואימונים בכלי נשק קלים.

בסיס האימונים משמש מרכיב מרכזי בשיתופי הפעולה בין אוקראינה לבין מדינות נאט"ו והתקיימו בו תרגילים משותפים – דו צדדים ורב לאומיים. התרגיל הראשון – "מגן שלום-95" – התקיים בשנת 1995 בהשתתפות 800 חיילים מאוקראינה ומארה"ב וארבע שנים מאוחר יותר כבר נטלו חלק בתרגיל 1,570 חיילים מעשרים מדינות.

יחידות אמריקאיות מגיעות באופן שוטף לבסיס לצורך אימונים של יחידות אוקראיניות, בעיקר של כוחות המשמר הלאומי שהוקמו מחדש לאחר סיפוח חצי האי קרים ב-2014. עד לפני שבועות אחדים, נכחו בבסיס חיילים של כוח המשימה גייטור מהמשמר הלאומי של פלורידה, תחת הפיקוד של הארמייה השביעית של הצבא האמריקאי.

בצילומים שפורסמו בתחילת פברואר נראה אחד הלוחמים האמריקאים מאמן את החיילים המקומיים בשימוש במשגר רימונים M141 שמיועד לפגוע במבנים מבוצרים, אך גם יכול לשמש לפגיעה בכלי רכב משוריינים. אחד המאמנים האמריקאים, דיוויד בלאקוול, ציין כי "הניסיון של העמיתים האוקראינים שלו, בין אם בשל אימון קודם או בשל הזמן שהעבירו בזירות סכסוך פעילות, הופך אותם למי שלומדים באופן מהיר ביותר שיטות או חומרים חדשים".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי        קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות