הכורדים: "איראן תקפה את אירביל שבצפון עיראק עם 12 טילים בליסטיים"

השירות ללוחמה בטרור באזור כורדיסטן בעיראק מדווח כי בירת האזור – אירביל והוקונסוליה האמריקאית בעיר הותקפו  באמצעות  "12 טילים בליסטיים"  שנורו "מחוץ לגבולות אזור כורדיסטאן ועיראק והגיעו ממזרח" ,

לעיראק גבול מזרחי רחב עם איראן, שיש לה השפעה פוליטית וכלכלית במדינה זו ותומכת בפלגים חמושים בה.

בהודעה צוין כי "בשעה אחת לפנות בוקר נורו 12 טילים בליסטיים לעבר העיר ארביל", וכי "הטילים כוונו לקונסוליה האמריקנית בארביל".

"הטילים שוגרו מחוץ לגבולות עיראק ואזור כורדיסטן, ככל הנראה ממזרח", נכתב בהודעה. הוא הוסיף כי התקיפה לא גרמה ל"אבידות בנפש, למעט נזקים ברכוש".

ראש ממשלת עיראק, מוסטפא אל-קאזמי, אמר בציוץ, כי הוא עקב עם ראש הממשל האזורי אחר התפתחויות המצב, וכי כוחות הביטחון יחקרו את הפיגוע.

מאז שהמפקד הצבאי האיראני קאסם סלימאני וסגן ראש כוחות הגיוס העממי, אבו מהדי אל-מוחנדיס,חוסלו בינואר 2020, עשרות אתרים אמריקאים בעיראק הותקפו באמצעות טילים וכטב"מים.

על התקפות אלו לרוב אין נמי שנוטל אחריות , אך וושינגטון מייחסת אותן לפלגים עיראקים פרו-איראניים הקוראים לנסיגה של כל כוחות ארה"ב הפועלים בעיראק במסגרת הקואליציה הבינלאומית למלחמה במדינה האסלאמית (דאעש).

בתגובה להתנקשות בסולימאני, איראן ערכה מתקפות טילים, ב-8 בינואר 2020,באמצעות  22 טילים בליסטיים,  על בסיס עין אל-אסד במערב ובסיס ארביל בצפון עיראק, שם מתארחים כוחות אמריקאים.

קרדיט: אלחורה ורשתות חברתיות