מקרה נדיר: תינוק סורי מציל את אחותו הקטנה ונותן לה תקווה לחיים

תינוק סורי קטן המתגורר בעיר גזיאנטפ הטורקית עם משפחתו הציל את אחותו החולה בת הארבע, ונתן לה תקווה חדשה בחיים, לאחר שרופאי בית החולים גאון – جاون שימרו את דם הטבור שלו והשתמשו בו לראשונה להשתלת תאי גזע לילדה הסורית.

ערוץ Haber Turk דיווח באתר האינטרנט שלו כי הילדה הסורית הקטנה שרדה בנס לאחר ההשתלה, שבוצעה לראשונה בבית החולים האוניברסיטאי גזיאנטפ (GAÜN), שם סבלה מכשל במערכת החיסון שלה, דלקות ריאות תכופות ואלרגיות קשות.

הערוץ הטורקי ציין כי הניתוח הנדיר שבוצע במרכז להשתלות מח עצם בילדים בפקולטה לרפואה באוניברסיטת גזיאנטפ הצליח, ולדברי הרופא האחראי על המרכז, פרופסור סינן אק ביירם הילדה הסורית סובלת מזיהומים תכופים מאז שהייתה בת 15 חודשים.

אק ביירם הוסיף כי לאחר עריכת הבדיקות נמצא כי לילדה יש ​​מערכת חיסונית חלשה ביותר (MHC Class II), וסביר להניח שבגלל שההורים קרובי משפחה, מציינים כי בעת חיפוש תורם להשתלת תאי גזע, לא נמצא אדם מתאים, מה שהוביל להמתנה של מספר שנים.

אק ביירם הוסיף כי כאשר להורים נולד ילד נוסף בתקופה זו, נערכו לו בדיקות, והתברר כי הוא מתאים לניתוח ולסיוע בהצלת אחותו הקטנה, שכן יש לו קבוצת רקמות שתואמת לחלוטין את שלה, אז הוחלט לאחר מכן לשמור את דם הטבור שלו ,להקפיא אותו ולשמרו במרכז מתאים.
הרופא הטורקי ציין כי הילדה נלקחה ליחידת ההשתלה לבדיקה לפני תחילת הטיפול , ולאחר מכן הם יצרו קשר עם המרכז בו אוחסן הדם הטבורי הקפוא  והודיעו ​​להם על מועד ההשתלה.

מאוחר יותר נודע כי הילדה קלטה בהצלחה את העירוי ומצבה כעת טוב מאוד.

קרדיט : אוריינט ניוז     קרדיט לתמונה: مشفى الاطفال بغازي عينتاب