עיראק מתעמתת עם האיראנים למניעת מעבר משלוחי סמים לשטחה מסוריה

כדי להבין את הכתבה הבאה צריך קצת רקע.

מעבר הגבול הראשי בין סוריה ועיראק נמצא ליד העיר אלבוכמאל , עיר המחוז הסורית הגדולה ביותר באזור. שם המעבר הינו: "מעבר אלקאים " על שם העיירה העיראקית הנמצאת בסמוך לשער הגבול הזה.

לאחר שהאזור שוחרר מהכיבוש שך דאעש החליטו 2 המדינות לשקם את מעבר הגבול ולהכשירו למעבר אנשים וסחורות. אלא שהאיראנים החליטו להשתלט על המעבר ולנצלו למטרותיהם שהיו בעיקר העברת לוחמים וציוד צבאי בין 2 המדינות וכן העברת סחורות לא חוקיות כמו סמים , תרופות מזוייפות ומוצרים עתירי מכס שלא ניתן לגבות עבורם את המכס הדרוש.

כש-2 המדינות הרימו קול צעקה כי הפעילות האיראנית גורמת להם הפסד הכנסות עצום הם הסכימו לסגת מהמעבר אבל במקביל פתחו לא רחוק מעבר גבול נוסף בהשגחתם שם עוברים כוחות צבא ונשק וכן משלוחי סמים וציוד לא חוקי אחר. הן לעיראק והן לסוריה אין דריסת רגל במקום המכונה :"המעבר הצבאי" והוא ממוקם ליד העיירה קטנה אלהרי בסמוך לתחנת הרכבת המקומית.

מאז משמשת תחנת המעבר הצבאי למעבר כוחות איראנים או מטעמם בין 2 המדינות וכמו כן מנוצל המעבר לסחר נרחב בסחורות לא חוקיות או הברחה למטרות רווח.

גורם מיוחד אמר לרשת החדשות הסורית "נהר מדיה"  כי הסיבה לסגירת השער הצבאי באזור אל-הארי באזור הכפרי של אל-בוקמאל, לפני מספר ימים, היא עקב החרמתם של קרוב למיליון כדורים נרקוטיים (קפגון) שחצו לעיראק מסוריה והועברו מהשער הצבאי ללא רשות ממשל עיראק הלגיטימית.
הגורם ציין כי הכדורים הנרקוטיים הוחרמו בעיר אל-קאים שבעיראק ולאחר חקירה ראשונית נמצא כי הכדורים נכנסו לעיראק בפיקוח מיליציית "הגיוס העממי" (אלחשד אלשעבי) הנאמנה לאיראן , מה שגרם לצבא העיראקי לכפות על מיליציה את סגירת המעבר. 
הוא הוסיף, כי צבא עיראק, בעקבות תקרית זו, ביקש להטיל פיקוח רשמי על השער מצד השלטונות העיראקים.
הוא ציין כי הסגר כלל ,בתחילה, אפילו את מעבר אלקאים, בחלקו, ובעקבות זאת חלה ירידה משמעותית בתנועת הסחורות הנכנסות והיוצאות מהשער, עד שבשבועיים האחרונים היא הוגבלה לכמה מכליות דלק שנכנסו מעיראק לשטח סוריה ושהיו מיועדות למיליציית "חיזבאללה הלבנונית".
באותו הקשר, חאג' אסכר, מפקד כוחות "משמרות המהפכה האיראניים" במזרח סוריה, שלח כוח צבאי ממיליצית "פאטימיון" לשער הצבאי, לאחר תקרית זו, כדי לקחת את השליטה עליו.
ראוי לציין כי כבר קודם היה השער הצבאי והבקרה על התנועה שם במחלוקת קשה בין צבא עיראק למיליציית הגיוס העממי -PMF.

קרדיט: נהר מדיה