העולם(וישראל) לאן? מאמר דעה

אנו בתקופה של טרום כאוס עולמי שאין לדעת לאן יוביל והכל פתוח.
נתחיל עם המהלך הרוסי שמתנהל לא כפי שתוכנן עקב חוסר יכולת או קשיים בניהול שקול של פוטין, ואם כך יישאר המצב אז אין צפי לזעזוע אך כנראה שזה לא יישאר כך וככל שפוטין ידשדש בביצה האוקראינית כך רמת הטרוף מצדו יכולה לעלות ולשאוב לכאוס גם את מדינות המערב בלי שירצו וזאת עקב טעויות שייעשו על ידם.
באם המתקפה הרוסית תצבור תאוצה ותגרור מדינות נוספות למעורבות אז בהחלט נראה את הסינים ,שזוממים על טאיוון והממתינים להתפשטות הלחימה, הולמים בטאיוון ,כשהם מנצלים את המצב שארה"ב עסוקה בגזרה אחרת (במידה ולא תהיה התפשטות לחימה באוקראינה – הסינים יישבו בשקט).
מעורבות סינית יכולה גם להצית את דמיונו של הצפון קוריאני המטורף שיכול לרקוח מרקחות מול דרום קוריאה ו/או יפן (יש עדיין זמן להתבשלות מהלך כזה).
האיומים הגרעינים כרגע לא צריכים להדיר שינה מעיני העולם כי זה רק יסתכם באיומים אך זה נכון לעכשיו ואין לדעת מה ילד יום.
ואילו אצלנו יתחילו להבין, לאור איומי הגרעין מצד המעצמות, שבמידה ולאיראן תהינה מספר פצצות שיקנו לה ביטחון (להערכתי יש להם כבר גרעין אך רק בן 2 ל-4 פצצות), נתקשה מאוד לפעול מולם או מול בנות בריתם במקרה של כאוס שבו ישראל אולי תנצל מצב עולמי ל"ניקוי מזיקים" במרחב. (מתבקש בהחלט אך אני מתקשה לראות מהלך כזה מצדנו)

בנושא הכלכלי מדיני אצלנו ישנה בעיה קשה כי אנו נשאבים ע"י ארה"ב לתפוס צד נגד רוסיה שזה לדעתי מהלך טיפשי ביותר שיכול להזיק יותר מאשר להועיל לנו ויכול לגבות מחיר.

לנושא הכלכלי
מחירי הסחורות בעולם מזנקים בפראות. ב-3 הימים האחרונים זינק הנפט בלמעלה מ-20 אחוז שזה עליה צפויה של למעלה מחצי שקל לצרכן כמו גם שאר הסחורות שעולות בפראות ולכן אנו צפויים כאן לעליות מחירים מטורפות והמהלך הזה החל בטרם הפלישה הרוסית וכרגע זה צובר תאוצה, עליות המחירים ייגררו ללא ספק עליה בריבית (לדעתי כבר החודש ,שתקפיץ את האינפלציה הקיימת אך כבושה בכוונת מכוון) וזה יכול להשפיע קשות על הכלכלה שלנו ובדגש על צרכני המשכנתאות שיכולים להיקלע לבעיה.

לסיכום, להערכתי המצב לא יישאר כך אלא יעלה מדרגה(לדעתי בין שבת ליום ב' הקרוב) כשהרוסים ישחררו את הבלמים, במצב כזה צריך לפקוח עיניים על הסינים.

לגבי ישראל אני לא צופה שהיא "תדביר מזיקים" במרחב בטרם הלחימה תתפשט למחוזות נוספים.

זו רק הערכה שלי בלבד *ואין כל וודאות* שזה או חלק מזה יתרחש באמת.

תמונה

קרדיט: אלי מקבוצת נציב  קרדיט      לתמונות: רשתות חברתיות