הולנד מעמידה לדין 5 ג'יהדיסטיות שחזרו עם ילדיהן מסוריה

שלטונות הולנד הודיעו על שובן של חמש נשים ג'יהאדיסטיות ו-11 ילדיהן ממחנה פליטים בסוריה, ויכי הם יעמידו לדין את האמהות. משרד התובע הכללי של גרמניה הודיע ​​כי עיכב צעירה החשודה בתמיכה בארגון טרור סורי.
חמש ג'יהאדיסטיות הולנדיות שהוחזרו לארצם ממחנה פליטים בסוריה יופיעו ביום שני הבא בפני בית משפט ברוטרדם, כדי להישפט באשמת טרור, כך הודיעה התביעה הציבורית ביום שישי (4 בפברואר 2022).
חמש הנשים ו-11 ילדיהן הגיעו ביום שישי להולנד לאחר שגורשו ממחנה הפליטים רוג' בצפון מזרח סוריה, על פי דיווחים בתקשורת.
"הנשים יובאו בפני שופט הולנדי ,בפעם הראשונה, באשמת טרור", אמרה דוברת משרד התביעה, פריכטה ואן דה מוסדייק.
במהלך המושב, שייערך בדלתיים סגורות, יקבעו השופטים את זהותן ויוציאו החלטה על המשך מעצרן למשך שבועיים לפחות, כך על פי הדוברת. ביום רביעי הודיעה ממשלת הולנד על החלטתה להחזיר את חמש הג'יהאדיסטיות, מבלי למסור פרטים על "המבצע המיוחד" שבוצע להחזרתם.
"החשודות ייעצרו בהולנד למטרת משפט…ילדיהן יועברו למוסדות להגנה על ילדים", אמר שר המשפטים דילן יסלגוס זגריוס במכתב לפרלמנט שעליו חתום שר החוץ וופקה הוקסטרה.
ההחלטה להחזיר ג'יהאדיסטיות שהצטרפו ללוחמות בארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה התקבלה לאחר שבית משפט ברוטרדם הזהיר ב-2021 כי הוא עלול לבטל את ההאשמות נגדן אם לא יוחזרו להולנד תוך חודשיים.
"ממשלת הולנד מתכוונת למצות את הדין עם כל גורמי הטרור ולא תאפשר להם להתחמק מעונש", הסבירו שני השרים.
ראוי לציין כי כ-300 אזרחים הולנדים נסעו לסוריה כדי להצטרף לשורות ארגון הטרור דאעש, על פי נתוני ממשלה. כ-120 מהם נותרו באזור, רובם במחנות ובמרכזי מעצר בסוריה, עיראק וטורקיה.
הולנד התחייבה להחזיר ג'יהאדיסטים למשפט על אדמתה, ובדצמבר קראה לשותפיה האירופים להגביר את המאמצים בהקשר זה.

מעצרה של צעירה גרמנייה באשמת תמיכה בארגון טרור
גרמניה, שכנתה של הולנד, הודיעה, היום, יום שישי, פרקליטות המדינה הגרמנית על מעצרה של צעירה גרמניה ממדינת הסה, בעילה של חשד לתמיכה בארגון טרור בסוריה. הצעירה הובאה בפני השופט החוקר, שהורה על מעצרה לפני משפט, כך לפי הודעת הפרקליטות בקרלסרוהה.

הצעירה, שאת שמה או גילה לא חשף התובע הציבורי, מואשמת בסיוע לבעלה לנסוע לסוריה ולהצטרף לשורות ארגון "היאת תחריר א-שאם" הרשום ברשימת הטרור בארצות הברית, קנדה, בריטניה וטורקיה.

על פי נתוני התובע הציבורי, הצעירה רכשה עבורה ועבור בעלה כרטיסי טיסה לטורקיה ביולי 2021, ולאחר מכן נתנה לו 5,000 יורו ולאחר שחזרה לגרמניה העבירה לו 1,500 יורו נוספים.

קרדיט : נהר מדיה