עיתוני איראן: טהראן חוזרת בה מתמיכתה בפלישה הרוסית לאוקראינה

לאחר תמיכתה הקודמת של איראן בתוקפנותה של רוסיה נגד אוקראינה, תמיכה שהובעה בשיחת הטלפון שערך נשיא איראן אברהים ראיסי עם מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין ביום הראשון למתקפה, חשה טהראן שהחיפזון של נשיאה יכול לעלות לה ביוקר יותר ממה שהיא היתה מוכנה לספוג. 

זו הסיבה שהממשלה ניסתה לתקן את המצב, יומיים לאחר מכן, כאשר ראיסי עצמו הציג גרסה "משופרת", בטענה שאיראן "מפירה" את ההגמוניה, והכריז על תמיכתה של טהראן בכל המאמצים הדיפלומטיים שיובילו לפתרון שלום של הסכסוך הנוכחי באוקראינה , וכי היא מוכנה למלא את תפקידה במטרה להחזיר את השלום למדינה זו.

הנסיגה הבולטת הזו באה לידי ביטוי גם אתמול בנאומו של מנהיג איראן, עלי חמינאי, שם אמר כי טהראן מתנגדת למלחמה באוקראינה, ובמקביל האשים את ארצות הברית של אמריקה באירועים אלו, תוך התעלמות מהפלישה ומהתוקפנות הרוסית נגד מדינה ריבונית.

העיתונים האיראניים שיצאו היום, יום רביעי, 2 במרץ, הדגישו את עמדתו זו של המנהיג במידה רבה, שכן העיתונים הרפורמיסטיים התמקדו בחלק בו אמר המנהיג כי טהראן מתנגדת למלחמה באוקראינה ופרסמה זאת בכותרות שלה, בעוד שהעיתונים הפונדמנטליסטים ניסו להדגיש את דבריו כי ארצות הברית של אמריקה היא הגורם לאירועים הללו באוקראינה, וכי קייב היא הקורבן של הבעיות שיצרה ארצות הברית.