רוסיה מאשרת את המשך התיאום הצבאי עם ישראל בנושא סוריה

ישראל גינתה את המתקפה של רוסיה על אוקראינה ביום חמישי כ"הפרה חמורה של הסדר הבינלאומי", ומאז היא בעיקר שותקת על פעולותיה של מוסקבה

שגרירות רוסיה מסרה אתמול, שבת, כי רוסיה מצפה להמשיך בתיאום הצבאי עם ישראל בסוריה, לאחר שמוסקבה הביעה את חוסר שביעות רצונה מההצהרות הישראליות בנוגע למשבר האוקראיני – כך מסרה רשת אלערביה.

בעקבות התערבותה של רוסיה במלחמת האזרחים בסוריה ב-2015, ישראל הקימה "מנגנון ביטול הסכסוך" עם רוסיה כדי למנוע התנגשות בשוגג במהלך ההתקפות הישראליות נגד התפשטות איראן והעברת נשק דרך אדמת סוריה.

שגרירות רוסיה בישראל מסרה היום כי "הבכירים הצבאיים שלנו דנים בסוגיות מעשיות הקשורות לנושא זה באופן יסודי על בסיס יומי. מנגנון זה הוכח כיעיל וימשיך לפעול".

אך למרות תמיכתה בצרכי הביטחון של ישראל, גם רוסיה חזרה על התנגדותה להפרת הריבונות הסורית.

כשנשאל בכיר בצבא הישראלי לגבי האפשרויות להמשך התיאום עם רוסיה על סוריה, הוא רק אמר שכוחותיו "ינועו בעת הצורך להתמודד עם איומים ולהגן על עם ישראל ועל ריבונותנו".

ישראל גינתה את המתקפה של רוסיה על אוקראינה ביום חמישי, וכינתה אותה "הפרה חמורה של הסדר הבינלאומי" ומאז היא בעיקר שותקת על פעולותיה של מוסקבה.

בתגובה, זימנה מוסקבה את שגריר ישראל לשיחות. הנציגות הרוסית באו"ם אף ציינה את התנגדותה לכיבוש רמת הגולן על ידי ישראל.

ראוי לציין כי ארה"ב אמרה ביום חמישי כי אין שינויים במנגנון ההתנתקות עם רוסיה בסוריה, למרות שהמשבר באוקראינה גרם להידרדרות ביחסים בין וושינגטון למוסקבה.

התקיפה בטרטוס שנעשתה מתחת לאף הרוסי ללא התערבותם:

שריפה שנגרמה מפשיטות ישראל בלטקיה, סוריה, בדצמבר האחרון

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות