נמנע פיגוע בים סוף: 2 סירות תופת איראניות הושמדו בים ליד חופי תימן

זה קורה ימים לאחר שהקואליציה השמידה סירת תופת אחרת של המיליציה החות'ית בדרום הים האדום.

ביום שבת, הודיע ​​צבא תימן על השמדתן של שתי סירות תופת נשלטות מרחוק  השייכות למיליציה החות'ית האיראנית בזמן שניסו לחצות את המים הטריטוריאליים בצפון-מערב הים האדום.

מרכז התקשורת של צבא תימן אמר, בהודעה דחופה וקצרה, כי "הכוח הימי של הפיקוד הצבאי החמישי השמיד שתי סירות תופת מלאות בחומרי נפץ ונשלטות מרחוק השייכות למיליציה החות'ית האיראנית בזמן שניסו לחצות את המים הטריטוריאליים בצפון-מערב הים האדום " . לא נמסרו פרטים נוספים על התקרית.

ניסיון הפיגוע קורה רק מספר ימים לאחר שהקואליציה הערבית בהובלת סעודיה בתימן השמידה סירה תופת אחרת שהייתה שייכת למיליציה החות'ית בדרום הים האדום.

הקואליציה הודיעה עוד כי המיליציה השתמשה בנמל חודיידה כנמל יציאה כדי לשגר את סירת התופת, וציינה כי השימוש של החות'ים בנמל מאיים צבאית על חופש השייט והסחר העולמי.

ממשלת תימן הלגיטימית רואה את המשך ניסיונותיה של המיליציה החות'ית הטרוריסטית האיראנית לפגוע בספינות מסחריות ,"תוצאה טבעית של השתיקה הבינלאומית והעלמת עין מפעילותה המאיימת על הביטחון באזור  ועל בטיחות נתיבי השיט והסחר העולמי  בים סוף ובבאב אל-מנדב".

ממשלת תימן האשימה עוד את משמרות המהפכה האיראניים בכך שהם עומדים מאחורי זה בפיקוח, תכנון וחימוש.

שר ההסברה התימני, מועמר אלעריאני, ציין כי המיליציה החות'ית רואה בחוסר התגובה העולמית וההתעלמות הבינלאומית מהפשעים, ההפרות ופעילויות הטרור שהיא מבצעת "אור ירוק להסלמה נוספת".

אל-עריאני אישר, בציוצים בעמוד הטוויטר שלו, כי המשטר בטהראן עומד מאחורי הפעילויות הללו כדי להציג את הכלים שלו באזור ואת יכולותיו לערער את הביטחון והיציבות של האזור, ולאיים על האינטרסים הבינלאומיים.

שר המידע התימני קרא לקהילה הבינלאומית, לאומות המאוחדות, למועצת הביטחון ולשליחי האו"ם וארה"ב לגנות באופן ברור את פעולות הטרור שמבצעות המיליציה החות'ית מנמלי חודיידה, ולמלא את אחריותן בלהתעמת איתם.

הוא גם קרא לכלול את המיליציה החות'ית ברשימות הטרור, ולהעמיד לדין את מנהיגיה בבתי משפט בינלאומיים.

קרדיט לתמונות האילוסטרציה: אלערביה