ארה"ב: כריך בוטנים חשף 2 מרגלים שמכרו סודות בתחום הצוללות הגרעיניות

אשתו של מהנדס חיל הים האמריקני הודתה שעזרה לבעלה לנסות למכור סודות הקשורים לצוללות גרעיניות למדינה זרה בתמורה ל-100,000 דולר במטבע קריפטוגרפי.

אתר החדשות של ה- BBC דיווח כי דיאנה טובי, בת 46, ביצעה את המעקב, בעוד שבעלה ,ג'ונתן טובי, בן 42, שעובד כמומחה במערכות הנעה גרעיניות של צוללות, הטמין מידע מסווג בכריך חמאת בוטנים והשאיר אותו במקום מחבוא.

ב-BBC News ציינו שמשרד המשפטים האמריקני אישר כי טובי ניסה למכור מידע סודי על הצוללות הגרעיניות למדינה זרה, והוא שלח הודעות למישהו שחשב שהוא סוכן זר, כשלמעשה אותו אדם היה סוכן סמוי של ה-FBI."

ה-BBC ציין כי בני הזוג חיו עם שני ילדיהם באנאפוליס, מרילנד (המפקדה של האקדמיה הימית) לפני מעצרם, כאשר הובאו בפני בית המשפט הפדרלי במערב וירג'יניה באשמת קשירת קשר לחשיפת נתונים חסויים. 

הוחלט לכלוא את האישה דיאנה לתקופה של עד שלוש שנים, ובנוסף ,לכלוא את בעלה יונתן לתקופה של בין 12-17 שנים, על סמך עסקה שעשו עם הפרקליטות, שם הודו באשמה. העונש במקרים כאלה הוא מאסר עולם.

האתר ציין שיונתן שירת בצי האמריקני לפני שהצטרף למילואים של צבא ארה"ב, ועבד במשרדו של מפקד המבצעים הימיים בארלינגטון, וירג'יניה, בזמן שדיאנה עבדה כמורה להיסטוריה ואנגלית בבית ספר פרטי, וכי היא בעלת תואר דוקטור באנתרופולוגיה מאוניברסיטת אמורי באטלנטה.

הברחת מסמכים גרעיניים 

"BBC News" אישר כי הבעל האמריקני אסף במהלך השנים מידע על צוללות גרעיניות והבריח מסמכים ממקום עבודתו, כמה עמודים בכל פעם, כדי שיוכל לעבור דרך מכשירי הבדיקה, ולאחר מכן מסר אותם ללקוח שהוא חשב שהיה סוכן זר על ידי הטמנתם בכריך בוטנים, מבלי להבין שהוא נפל בפח.  

דניאל ריצ'רד- פרופסור למשפטים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק הסביר כי ייתכן שהתביעה תוותר על הדרישה לעונש המקסימלי אם הנאשמים יסכימו למסור מידע שעשוי לסייע באיתור בוגדים דומים בעתיד.

הצמד חמד: