גלו אילו שינויים יש לבצע במזונותיכם לאחר גיל 50

הזדקנות הגוף דורשת הסתגלות בשגרה, במיוחד בתחום התזונה, כדי להימנע מבעיות בריאות האופייניות לגיל.

עם השנים הצרכים התזונתיים של הגוף משתנים. אם בגיל הצעיר קל לספוג חומרים מזינים וקל לשתות כמות המים הדרושה לשמירת תפקוד האורגניזם , בבגרות, התרחיש משתנה. לאחר גיל 50 שנה , במיוחד, חשוב לבצע שינויים בתזונה כדי לשמור על הבריאות שלך.

בראיון ל-MAG מסבירה התזונאית אמינה קוסטה שחשוב לבחור מזונות טריים, ולהימנע ככל הניתן ממזונות מעובדים.

"איזון מזונות דורש עיכול, ספיגה וניצול של רכיבי תזונה בצורה יעילה יותר מאשר צריכתם לבד, כפי שקורה בתוספי מזון", אומרת המומחית.

לדבריה, הבעיות הבריאותיות העיקריות שעלולות להתעורר לאחר גיל 50 הן התייבשות, צפיפות עצם נמוכה (אוסטיאופורוזיס), הצטברות שומן בגוף, ירידה במסת השריר, ירידה בתפקודים קוגניטיביים, זיכרון ושינויים במערכת העיכול.

בשלב זה, גם מחלות כרוניות כמו השמנת יתר, סוכרת מסוג 2, יתר לחץ דם ומחלות לב שכיחות יותר.

קוסטה אומרת שכדי להקפיד על תזונה אידיאלית, חשוב להתייעץ עם תזונאי, שיוכל להתאים את התזונה בהתאם לכל מקרה ומקרה.

עם זאת, שינויים מסוימים משרתים את כל האנשים בקבוצת הגיל והם כדלקמן:

מים

עם ספיגת מים מופחתת לאחר גיל 50 שנה , חשוב להגביר צריכת נוזלים – ההמלצה היא לפחות 2 ליטר ליום.

מקורות חלבון

המומחית מציינת כי מזונות המספקים את כל חומצות האמינו – כמו בשר לבן ואדום דל שומן, ביצים, חלב ומוצרי חלב – הם אידיאליים. אם הבחירה היא ממקורות חלבון דלי קלוריות, אורז ושעועית הם דוגמאות טובות.

מקורות שומן טובים

"שומנים טובים" מפורסמים כמו שמנים צמחיים, שמן זית ושמני זרעים (אגוזים, אגוזי מלך, פיסטוקים), כמו גם דגי מים מלוחים (טונה טבעית, סלמון) הם בחירות טובות להכניס לשגרת האכילה.

פחמימות מורכבות

הדיאטנית מציעה להעדיף פחמימות שלמות, כמו גם מזונות כמו שיבולת שועל, צ'יה, קייל ופירות טריים. "בנוסף לזה שהם מעניקים אנרגיה לביצוע פעילויות, יש להם סיבים שעוזרים לווסת את מעבר המזון במעי", היא מסבירה.

ויטמינים נוגדי חמצון

כדי למנוע הזדקנות התאים, העצה היא לבחור מזונות עשירים בויטמין C, כמו לימונים ותפוזים, וכאלה המלאים בוויטמין E ו-A (כבד, חלמונים, תרד, דלעת, גזר, פפאיה ומנגו) ומזונות עשירים בוויטמין D, כגון ביצים ודגי מים מלוחים, חשובות גם הן להגברת קיבוע הסידן בעצמות ובשיניים.

משאבים מינרליים

התזונאית אמרה כי " סידן, סלניום, ברזל ואבץ חשובים במיוחד. סידן חיוני בתהליך היווצרות ותיקון העצם. ניתן למצוא אותו בחלב ובמוצרי חלב, ובירקות ירוקים כהים כמו תרד, ברוקולי וקייל. לגבי ברזל, חשוב להדגיש שכאשר הוא לא מגיע מבשר, הוא כן צריך קצת עזרה מוויטמין C כדי להיספג”. אפילו לטפטף טיפות לימון לתוך השעועית, או לאכול תפוז אחרי הארוחות , זה רעיון טוב.

גלה אילו שינויים יש לבצע במזון לאחר גיל 50

קרדיט לתמונה: eldorar.com