הרמטכ"ל האיראני חושף את השאיפות הצבאיות אם ארה"ב תסיר את הסנקציות

על רקע השתיקה של המדינות המנהלות את המשא ומתן עם איראן בווינה בנושא הגרעין שלה, הודיע ​​הרמטכ"ל האיראני כי ארצו תהפוך לאחת מיצואניות הנשק הגדולות בעולם אם יושג הסכם שיסיר את הסנקציות שהוטלו עליה.

על פי דיווח שפורסם על ידי אתר האינטרנט של איראן אינטרנשיונל , ראש המטה הכללי של הכוחות המזוינים האירניים (רב-אלוף מוחמד באגרי), בעת שהשתתף בטקס במאוזוליאום של חומייני ביום שני, אמר כי ארצו תהפוך לאחת יצואניות הנשק הגדולות בעולם לאחר הסרת הסנקציות.

Mohammad Bagheri, Chief of General Staff of the Iranian Armed Forces. February 7, 2022

התרברבות בכלי רצח

בקרי התרברב במה שכינה "ארסנל הנשק המתקדם של  הרפובליקה האיראנית בתחום ייצור טילים שכבר הרגו ועקרו מיליוני אנשים, במיוחד במדינות ערב, ובמיוחד בסוריה, והצביע על כך שמדינתו מחזיקה כעת בארסנל גדול של טילים ומזל"טים , מה שהופך את איראן אלרחת המדינות המתקדמות בייצור נשק. 

הוא טען: "אנחנו לא צריכים אף אחד, והאסטרטגיה, המדיניות והאמונה שלנו מגדירים אותנו, ולמעט שלוש המעצמות הגדולות בעולם, אנחנו יודעים שאף מדינה לא יכולה לעשות את מה שעשינו, אפילו לא האירופים".

איומים להפציץ את אירופה

הצהרות אלו הגיעו ימים ספורים לאחר הצהרות דומות של המפקד העליון של משמרות המהפכה (חוסיין סלמי) שצוטטו על ידי אחד מהעיתונים המקורבים למשמרות המהפכה, בהן איים על אירופה באומרו: "אין כוח בעולם המסוגל להתעמת עם האומה האיראנית. הטילים האיראנים המדוייקים יכולים לפגוע בכל מקום באירופה".

IRGC commanders at a speech by Supreme Leader Ali Khamenei. FILE PHOTO

ביידן מתמודד עם הקונגרס

לאור ההצהרות האיראניות המתלהמות, חברי בית הנבחרים של ארה"ב ביקשו מנשיא ארה"ב (ג'ו ביידן) בשבוע שעבר להתמקד ביכולות הטילים הבליסטיים של איראן, והביעו דאגה לגבי הניסיונות לפתח טיל בליסטי בין-יבשתי שעלול להכניס את בעלות בריתה של ארה"ב באירופה לטווח פגיעה, שכן גם ארה"ב נמצאת על הכוונת האיראנית. המחוקקים דרשו תשובות בכתב תוך 30 יום לשאלות לגבי יכולתן של מערכות ההגנה של פיקוד מרכז ארה"ב נגד איום הטילים, ופעולות הממשל להטלת סנקציות על מגזרים בכלכלה האיראנית התומכים בתוכנית הטילים הבליסטיים שלה.

הוול סטריט ג'ורנל  ציטט לפני מספר ימים מקורות יודעי דבר שאמרו לעיתון האמריקני כי יש חילוקי דעות בשורות צוות המשא ומתן האמריקני בווינה לגבי אופן ההתמודדות עם איראן ונושא הגרעין שלה ומתי עליהם לפרוש, וציינו כי עם הגעת השיחות על חידוש הסכם הגרעין עם איראן לנקודת זמן קריטית, המחלוקות הסלימו בתוך צוות המשא ומתן האמריקני עם איראן.

העיתון אמר כי לאחר פרישת ריצ'רד נבאו, סגן הנציג המיוחד של ארה"ב לענייני איראן, פרשו שניים נוספים מצוות המשא ומתן האמריקני בווינה במחאה נגד ניסיונותיו של רוברט מאלי לפייס את איראן, ובגלל שרצו בעמדת מו"מ קשוחה יותר.

למרות שנבאו לא הגיב רשמית לאחר התפטרותו, בסוף השבוע שעבר הוא הסיר מחשבון הטוויטר שלו את התואר "עוזר הנציג המיוחד של ארה"ב לאיראן".

Iran's Ballistic Missiles Improving, Pentagon Finds - RP Defense

קרדיט לתמונות : רשתות חברתיות