דיווח: התקיפה הישראלית אמש על מטרות בסוריה היתה הגדולה ביותר זה שנים

אתרי המיליציה של אסד ספגו תקיפה אווירית ישראלית, הגדולה ביותר מזה שנים, והיא בוצעה משני כיוונים שונים ופגעה באתרים הצבאיים החשובים ביותר של המיליציה במרכז הבירה דמשק וסביבתה – כך טוען אתר החדשות הסורי "אוריינט ניוז" המשתייך לאופוזיציה.

לדברי הסוכנות בצד הסורי נגרמו אבדות כבדות בנפש וכן נזקים קשים בציוד אך ממשלת סוריה מנסה להסתיר זאת ומדווחת רק על נזקים קלים ופגיעות מזעריות בחיילים. 

משטר אסד אישר, באמצעות הצהרה המיוחסת ל"מקור צבאי" במיליציה, כי התקיפות האוויריות הישראליות האחרונות בוצעו מהאזור האווירי שממזרח לביירות, וכן באמצעות טילי קרקע-קרקע מכיוון הגולן , וכי לאחר שכוחות ההגנה האווירית הסורית ירו טילים לעבר המטוסים התוקפים חזרו המטוסים ותקפו את הסוללות היורות . 

בהודעה הסורית נטען כי תוצאות ה"תוקפנות הישראלית" מוגבלות להרג חייל ולפציעת חמישה נוספים משורות המשטר, בנוסף לנזקים נוספים בציוד ובמבנים, אך היקף ההפצצות הישראליות על האתרים הסורים מאשרים עי האבדות בנפש היו הרבה יותר גדולות מהנטען. 

עם זאת, מקורות פרטיים ולא מזוהים אמרו ל"אוריינט נט" כי הטילים הישראלים כוונו לעבר אתרי חטיבה 104 מדיוויזית משמר הרפובליקה הפרוסה בסביבת הר קאסיון שליד דמשק, וכן לעבר מרכז המחקר המדעי בג'מרייה שבמרחב דמשק וכן לעבר מפקדת חטיבת הגנה אווירית 13 ולעבר שדה התעופה שבאזור דימאס שבפרברי הבירה.

קרדיט לתמונה: א-דיאר

בגל התקיפות השני הפציצה ישראל גם סוללות ההגנה האווירית של צבא סוריה בנמל התעופה הצבאי אלדמיר ואתר צבאי נוסף בכביש סוידאא', מה שמעיד כי היו אבדות  משמעותיות בנפש ובציוד בקרב המיליציות.

תושבים מקומיים ,ששוחחו עם אוריינט, מהבירה דמשק וסביבתה, ציינו כי ההפצצה אתמול דמתה מאוד לתקיפות הישראליות הגדולות שכוונו לאתרי צבא סוריה ב-2012, מבחינת כמות הטילים ששוגרו, חשיבות האתרים המותקפים ומספרם. במיוחד מאחר וההפצצות התמקדו בנקודות הצבאיות החשובות ביותר שנפרסו על הר קאסיון וסביבתו, בדממר, דימאס ובשדה התעופה דמייר במיוחד.

המקורות גם דיברו על שמיעת קולות אמבולנסים ,בצורה יוצאת דופן, בשכונות הבירה דמשק לאחר התקיפה, בעוד שבתיהם של אזרחים בפאתי דמשק ובאזורים הכפריים שלה ניזוקו קשות כתוצאה מנפילת חלקי טילים של ההגנה אווירית הסורית שנורו בעת שנורו לעבר הטילים הישראלים, בעיקר ליד העיירה קודסיה.

התקיפות הישראליות על אתרי צבא סוריה ואתרים איראנים בשטח סוריה חזרו על עצמם בצורה יוצאת דופן ואינטנסיבית במהלך השנים והחודשים האחרונים, האחרונה שבהן הייתה לפני מספר ימים, עם תקיפותות על אתרים בסביבת הבירה דמשק.

 דובר צה"ל אביחי אדרעי אמר בעמוד הטוויטר שלו כי "צה"ל פתח בתקיפות על מטרות השייכות לכוח קודס האיראני ואחרות השייכות לכוחות המשטר, בתגובה לתקיפה שביצע כוח איראני נגד ישראל אתמול על ידי שיגור 4 טילים." 

עם ההתקפות האוויריות האינטנסיביות שלה על אתרי צבא סוריה, ישראל מתעקשת להתמודד עם הפרויקט האיראני בסוריה, שכן ממשלת ישראל אישרה בכל הפורומים את נחישותה למנוע התפשטות איראנית בסמוך לגבולותיה.