רופא חושף: אגוזים מחזקים את המערכת החיסונית במהלך הדבקה בקורונה

הרופא ומגיש הטלוויזיה אלכסנדר מיאסניקוב אמר לסוכנות הידיעות הרוסית – RIA Novosti  כי מתן חיסון הוא הדרך הטובה ביותר להגן מפני נגיף הקורונה, אך כדי להילחם בהידבקות, יש לחזק את המערכת החיסונית של הגוף. הרופא הוסיף: "אם תשאלו, מה עליי לאכול כדי שלא אחלה בנגיף הקורונה או אחלים מהר, התשובה תהיה: בין היתר אגוזים".

המומחה הסביר כי ישנם מזונות המפחיתים את הדלקת בגוף על ידי הפחתת "חלבון מגיב C"**‏. לדבריו, אגוזים בראש הרשימה הזו. הם גם עוזרים להפחית את הכולסטרול ה"רע" ועוזר לספק מניעה טובה מפני מחלות לב ומחלות כלי דם.

CRP | Creactive protein, הינו חלבון הנוצר בכבד ומופרש לזרם הדם. ריכוזו של חלבון זה בדם עולה כתוצאה מתהליכים דלקתיים וזיהומיים. 

מיאסניקוב הדגיש כי מחקרים מדעיים מאשרים את התכונות המועילות של אגוזים, יחד עם זאת, רק החיסון נותר ההגנה היעילה ביותר נגד נגיף הקורונה.

** חלבון מגיב C‏ הוא חלבון ממשפחת הפנטרקסינים, המיוצר בכבד ונמצא בפלזמת הדם. סבורים שהחלבון מסייע למערכת המשלים בהיצמדות לתאים זרים ופגועים ובתגובת מערכת החיסון למחלה. בשלב חריף של דלקת, תאי דלקת שונים משחררים ציטוקינים, שבהגיעם לכבד הם מגרים את תאיו לייצר חלבונים מגיבים שונים, ביניהם חלבון מגיב C. ויקיפדיה

קרדיט: נובוסטי