אחד מאסונות הנפט המסוכנים ביותר בהיסטוריה האנושית מתקתק מול חופי תימן

שר ההסברה של תימן: מכלית הנפט הדולפת מהווה איום על חייהם של מיליוני תימנים

שר ההסברה התימני, מועמר אלעריאני, אמר כי האזהרה שפרסם ארגון השלום הירוק הבינלאומי בנוגע לאיום הנשקף ממכלית הנפט הרעועה מצלצלת באוזני מיליוני אזרחים בתימן ובמדינות הגובלות בים האדום. האזעקה על האפשרויות המתגברות של אחד מאסונות דליפת הנפט המסוכנים ביותר בהיסטוריה האנושית.

אל-עריאני הסביר בציוצים בעמוד הטוויטר שלו, יום שישי, כי הדיווח אישר כי דליפת הנפט תשפיע על מערכת אספקת המזון לעד 8.4 מיליון בני אדם בתימן, ותנתק אספקת מי השתייה לכ-10 מיליון איש, וציין כי אזורי דיג בים האדום ייסגרו ומערכות אקולוגיות יושמדו, וכי השפעת האסון עלולה להגיע לג'יבוטי, אריתריאה וסעודיה.

מיכל משרוקיות צף
המכלית הדולפת        קרדיט – אלערביה

שר ההסברה התימני מתח ביקורת על ההתעלמות של הקהילה הבינלאומית מהאזהרות של ארגונים ומומחים מיוחדים על האפשרויות ההולכות וגדלות של דליפת הנפט מהמכלית, וההשפעות הקטסטרופליות הסביבתיות, הכלכליות וההומניטריות הנובעות מכך.

הוא גם האשים אותה באי הפעלת לחץ אמיתי על המיליציה החות'ית להפסיק להשתמש במכלית כחגורת נפץ, כדי להפיק רווחים פוליטיים וחומריים.

שר ההסברה התימני קרא לקהילה הבינלאומית, לאומות המאוחדות ולמועצת הביטחון להפעיל לחץ אמיתי על מיליציית הטרור החות'ית להפסיק להשתמש במכלית ככלי לסחר חליפין וסחיטה, ולאפשר לצוות הטכני של האו"ם להעריך את מצבה ואיזה אמצעי תחזוקה יש לנקוט.

הוא גם קרא למדינות הגובלות בים סוף לעבור לגבש עמדה קולקטיבית כדי להתמודד עם האסון הממשמש ובא.

ארגון גרינפיס הבינלאומי הזהיר מפני סכנת הפיצוץ במיכל הנפט הצף "Safer", שעוגן מול חופי חודיידה, במערב תימן, והשפעתו על המדינות הגובלות בים סוף.

אחמד אלדרובי, ראש פעולות גרינפיס במזרח התיכון ובצפון אפריקה, אמר במהלך מסיבת עיתונאים כי המכלית Safer מהווה איום רציני לא רק על הסביבה הימית שלה ועל היצורים שהיא מכילה, אלא גם על הקהילות החיות על חופי ים סוף.