מילה על תקיפה בתימן וגינויים

ביום שישי לפנות בוקר, תקפו מטוסי הקואליציה מטרות בעיר צעדה בתימן.
אחד המקומות שהופצצו, היה בית מעצר, שלפי הדיווחים, מספר ההרוגים כבר הגיע למאה, ובין 150-200 פצועים.

החות’ים כמובן הרימו קול צעקה, ואמרו לכל מי שרצה לשמוע, שהסעודים והאמירותים, בהובלה של האמריקאים והישראלים, תקפו אזרחים, ואוי ואבוי, כמה שהם ממש לא בסדר…

וכמובן שמבחינת דוברי החות’ים, זה טבעי ובסדר שהם כבר שנים תוקפים עם טילים בליסטיים ומל"טים מתאבדים, שדות תעופה אזרחיים וערים סעודיות, ולאחרונה גם באיחוד האמירויות הערביות, ובטח שלא מפריע להם להמשיך לאיים בתקיפת ערים סעודיות, או את מגדל בורג’ ח’ליפה בדובאי.

בעקבות התקיפה של הקואליציה בצעדה, מיהר מזכ"ל האום לגנות, וגם ארגון רופאים לזכויות אדם גינו, ואני שואל את עצמי – איפה היו כל המגנים האלה, כשבמשך שנים החות’ים תוקפים בטילים, רקטות, ארטילריה, וכל מה שיורה ומתפוצץ, את האוכלוסייה האזרחית בתימן??? או אזרחים בסעודיה?

עיתונים רבים בכל העולם כתבו על תקיפת הקואליציה של יום שישי בצעדה, פירשנו וגינו, אבל אני לא מבין למה אף אחד לא שואל כמה שאלות פשוטות:
* מי היו בבית המעצר בצעדה?
* האם ישנן רשימות של ההרוגים והפצועים, עם קורבנות שאינם תימנים?
* האם מטוסי הקואליציה הפציצו את המקום בטעות? ואז זו טרגדיה,
* או האם זו הייתה מטרה לגיטימית? והנפגעים היו אנשי המיליציות החות’יות.

אני שואל לא רק כדי לנסות להבין מי נפגעו בתקיפה המדוברת, אלא כי עד לא מזמן זה היה בית מעצר המיועד לכליאת מהגרי עבודה שהגיעו מקרן אפריקה לתימן, או לכאורה עברו דרך תימן בדרכם לערב הסעודית ומדינות המפרץ, אבל האם זה עדיין יעוד המתקן האמור?

אמנם בשנות הלחימה עדיין (למרות הכל) הגיעו מהגרי עבודה מקרן אפריקה לתימן (כבר הזכרתי את הנושא בעבר) אבל האם היו מהם כאלו שהגיעו גם לאחרונה למחוז צעדה?
או שכמו במתקנים אחרים באזורי שליטתם, החות’ים משתמשים במתחם בית המעצר בצעדה, לצורכיהם, ואם היו בו עצורים, אלו היו מי שהעזו להתנגד לחות’ים?

אציין כי זה לא המקרה היחיד שבו מתקני בית כלא או בית מעצר נפגעים בתקיפת הקואליציה, ולדוגמה אזכיר תקיפה מאוקטובר 2016 שבו נפגעו מבנים ששימשו את החות’ים כמפקדה בבית הכלא בחודיידה, ואז היו 43 או 60 או 140 הרוגים, (שאלה לאיזה מהדיווחים של החות’ים צריך להאמין) ועשרות או כמאה פצועים, מקרב אנשי המיליציות של החות’ים, ומקרב העצורים שהוחזקו על ידם בכלא.

אשאל גם מדוע כל אלו שמיהרו לגנות את התקיפה המדוברת, לא פוצים פה ולא מגנים את החות’ים, שבשבע שנים האחרונות חטפו וכלאו בבתי הכלא באזורי שליטתם, לפחות 13 אלף תימנים, שרבים מהם מוחזקים בתנאים מחפירים, מורבעים, ואלפים מתוכם עוברים עינויים, ומאות מהם נרצחו בבתי הכלא של החותי’ם.

תמונה

ואשאל עוד שאלה אחרונה:
מדוע האום מסרב להכניס את החות’ים לרשימת ארגוני הטרור, בתירוץ שאם הם יוגדרו כארגון טרור, זה עלול לגרום לסכנת רעב בהיקף נרחב בתימן…?!?

אולי זה המקום להזכיר לנכבדים המקבלים החלטות באום, שהחות’ים הם אלו שגורמים להרעבת אזרחי תימן, רוצחים, אונסים, חוטפים ומענים את בני עמם, חוטפים ילדים מבתיהם (ואם בא להם, אז גם רוצחים את הוריהם) כדי להפכם לילדים-חיילים, ולשמש בשר תותחים בישרות המיליציות החות’יות, ואזכיר לאנשי האום העוצמים עיניהם למציאות, שהחות’ים גונבים באופן קבוע, את משלוחי הסיוע ההומניטרי המגיעים לתימן, ובמקום לעזור לספק את המזון והתרופות, האוהלים והציוד לאזרחי תימן הסובלים, הבריונים החות’ים מוכרים בכסף מלא בשווקים, את מה שהם גזלו מבני עמם.

אין לי תשובות לשאלות שאף אחד לא שואל, בעיתונות ובארגונים הבינ"ל.

לסיום אביא את דברי תא"ל תורכי אל-מאלכי, דובר הקואליציה, טוען שהחות’ים שוב מפיצים כדרכם מידע מוטעה ומטעה, וכחלק מהפצת דיסאינפורמציה ע"י החות’ים, גם המידע על הנפגעים אינו נכון, וכן שהיעד שהופצץ, לא נכלל ברשימות האתרים המשרתים לצרכים הומניטריים, שהופצה ע"י המשרד לתיאום עניינים הומניטאריים בתימן (OCHA) ושאינה עומדת בכללים הכלולים בסעיף 23 לאמנת ז’נבה השלישית (שמדברת על שבויי מלחמה ומתקני מעצר).

תמונה

קרדיט : ערוץ מבט למזרח התיכון  קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות